Knäskydd?

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Jag tycker ju dessa ser riktigt intressanta ut.. Men jag är tveksam att beställa sånt otestat.. Vill ju känna hur dom sitter på benen.. Är det ingen som säljer dessa över disk som man kan prova hos??

Jag kör med ett par
http://www.ridestore.se/661-rage-knaskydd-black
efter att ha slagit mig i betterboardsen och i panelerna på skotern.
gillar dom! varma och sköna dessutom när de är kallt :)

M.Slagbrand

Välkänd medlem
25 feb 2010
284
1
16
Boden
Poc is the shit! Har använt det genomgående när jag tävlade i slalom, använder även deras hjälmar osv vid friåkning på skidor, så ett par knäskydd lutar det ju helt klart åt!

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Polisport är lätta, bra och billiga, sitter inte åt speciellt hårt så man kan köra med dom hela dagen. På motocrossen kör jag med thor force men dom skulle inte vara sköna att ha på sig en hel dag. Mer stöd i dom...

Jaa_kola

Aktiv medlem
16 dec 2012
64
0
6
Norberg
Jag åker snowboard med mina handbolls knäskydd, lätta och mjuka. Dock blir man ganska svettig i dom, har inte hunnit testa dom till skoter åkning än. Hade dom även när jag körde speedway.

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
33
Sandviken/Torsby
Riktigt nöjd då ja inte märkte att ja hade dom på, inte kraschtestat me dom dock ;)
Poc is the shit! Har använt det genomgående när jag tävlade i slalom, använder även deras hjälmar osv vid friåkning på skidor, så ett par knäskydd lutar det ju helt klart åt!
Kan bara hålla med!
Kör med POC VPD 2.0 skyddsjacka + knäskydd nu till både downhillcykling och skoteråkning, och dom är riktigt bra. Känns lite stelt när man först sätter på sig dom, men sedan när kroppsvärmen gör sitt så mjuknar dom och man känner till sist inte av att man har dom på sig! :)
Rekommenderas varmt!