Knäckt/Krokig Trailing arm ?

Immy

Aktiv medlem
7 jan 2006
72
0
6
järvsö
Har kört in i en sten med skotern idag :(
resultat= en korkig trailingarm ett krokigt stag trasig dämpare som jag sett hitils!
nu undrar jag om jag ska byta ut båda trailingarmarn till grövre från en prox ?
och så hade jag nå sämre märke på dämparna "kimpex" så jag undrar om det skulle var värt å köpa nå bättre beg ? eller köpa en ny sånn ??

Mvh Jimmy
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Jag är inte speciellt hemma på Polaris olika chassin men jag har fått för mig att det inte är samma längd på ProX trailingarmarna och vad gäller stötdämparna så köp hellre beg renoveringsbara än Kimpex eller liknande cykelpumpar
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Immy skrev:
walker evans ska de var nå bra de ? har hitta 2 såna som jag funderar på

Mvh Jimmy
Walker Evans är bra dämpare dom är renoveringsbara så du kan få dom chimsade efter din skoter, vikt och kör stil precis som du vill
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tjenna Immy!
Í fall jag var i din sits nu så skulle jag göra följande...
Få tag på begad trailing arm som är till din skoter modd. + då i fall det är nå stag som farit också....
Dämpare.. hmm då skulle jag sattsa på begade Öhlinare eller Engans...

Angående att du vill ha hårdare trailing armar så tror inte jag på det... för att moddar du dit 2st som är hårdare så nästa gång du kör in i en sten så är det nå annat som får smaka mer stryk... förstärker du på ett ställe så måste du förstärka på den andra svaga länken.. hänger du med.... min teori bara...
Hoppas detta hjälpte liite..
MVH Robban
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tjenna! kul att du hittade dig ett par finare dämpare... men vad menar du vad det är för modell? inte köpt på firma? eller vad menar du-?
 

Immy

Aktiv medlem
7 jan 2006
72
0
6
järvsö
joo får ju en på försäkrigen å betala en själv men han sa bara att det var ett par engans som kosta 5100kr
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Gå in på www.duells.se och kolla in stötdämparna till din modell från engans.
Det är nog dom du får samt betala för.
Dom finns nästan längst ner under rubriken gasstötdämpare, inte skidstötdämpare
som finns längre upp i listan.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Sv: Nästa gång....

:) Detta kanske kan hjälpa en annan gång....

http://www.off-road.com/snowmobile/info/howto/2005/edgetrail/


Lycka till !
Lånar denna tråd....

Jag har samma problem som han i artikeln ovan. Mitt fäste till den vänstra tralingarmen har gått sönder. Fästet går att rucka på med handen och buken har blivit tillknycklad runt fästet.

Någon som varit med om något liknande och kanske har en bra lösning på problemet?

I artikeln ovan från 2-stroke så beskriver han hur man byter på en Edge, men jag har en formula 3 så jag tror inte att det är helt likt. Någon som vet råd så är jag tacksam för tips.