Klim kläder

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det beror på om du kör med skydd under jackan eller inte.

Kör med en Tomahawk jacka, med tekvest under.
Storlek large.
Är 175, 75 kg.

Du skulle nog klara dig med large om du åker utan skydd, en storlek större med skydd...
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Jag kør med Togwotee-byxor och Valdez-jacka och har storlek Large på bægge. Ær 175cm/79kg.
Då har jag lite "luft" i klæderna.
 

Skotertok

Välkänd medlem
3 okt 2009
102
0
6
Garphyttan
Jag är 1,89 och väger 85kg.
Funderar på en Valdez jacka och Togwotee byxor.
Vilken storlek bör jag välja?
Kör med skyddsväst och funderar på att skaffa knäskydd.
Sett att det finns en "tall" variant på byxorna, dessa kanske passar då jag oftast har problem att hitta tillräckligt långa armar/ben utan att bli för stora i midjan.
 

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Har också funderat på Tall-varianten, är 192cm och har provat Togwotee i XL, allt utom benlängden var perfekt. Provade 2 olika jackor i storlek xl, minns inte vilka modeller men båda var korta i ärmarna och rygg.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Jag är 1,89 och väger 85kg.
Funderar på en Valdez jacka och Togwotee byxor.
Vilken storlek bör jag välja?
Kör med skyddsväst och funderar på att skaffa knäskydd.
Sett att det finns en "tall" variant på byxorna, dessa kanske passar då jag oftast har problem att hitta tillräckligt långa armar/ben utan att bli för stora i midjan.
Jag är exakt lika lång och tjock som dig. Valdezjackan har jag i xl, L var för thight. Togwoteebyxorna har jag i L, sitter bra, men har provat medium tall och dom satt faktiskt ännu bättre. Tyvärr har jag inte hittat någon i sverige som säljer nägot annat än small, medium, large och xl.. Beställer du från USA däremot finns det alla möjliga sorters storlekar.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
191cm , 115 kg

Kör xxl på byxan och jackan.

Ganska normal i storlek skulle jag vilja säga.
 

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
175 cm, 72 kg

Valdez jacka Medium (kör med bröstplatta och ryggskydd, lite kort i ärmarna men är inte liten på mig i övrigt)

Freeride byxor Medium (hyffsat "loose fit" dvs sitter absolut inte tajt)
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Har en Kinetic Parka storlek L, grymt skön! Är ca 176cm och väger 68kg. Den är ganska "loose" sitter inte tajt alls, men det är ju bara skönt då det är kallt, kan ha ryggskydd utan problem.
Nån som vet om nån i Sverige säljer Klim glasögon??
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Fan ingen som väger över 80?

Nog för att soppan är dyr men har ni det knapert kan jag skicka en påse havregryn!
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
M eller L det är frågan.
Blir nog ett besök hos någon ÅF innan jag vågar beställa.
Någon som provat Vector jackan eller Extreme byxan?

M kan du nog glömma.
Jag skulle haft en M om jag inte körde med skydd.
Du är ju nästan en dm längre så du lär nog ha L även utan skydd...

Jag har en medium valdez. Den blir nästan garanterat liten till dig då jag är ca 176 @ 60 kg.
175 cm, 72 kg

Valdez jacka Medium (kör med bröstplatta och ryggskydd, lite kort i ärmarna men är inte liten på mig i övrigt)
 

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Ska kolla med PSE och sen med min åf, vore bra om man kunde ta det på snowchecken. Annars blir det USA