KASST VÄDER

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Man blir ju så j*vla less, har varit 8+C hela dagen nästan och så lovar dom 10-C till dagarna framöver. Säsongen är ju inte ens nästan över, kul att glida runt på skare tills snön far bort. Kunde lika gärna ha köpt en gammal touring skoter...
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Man blir ju så j*vla less, har varit 8+C hela dagen nästan och så lovar dom 10-C till dagarna framöver. Säsongen är ju inte ens nästan över, kul att glida runt på skare tills snön far bort. Kunde lika gärna ha köpt en gammal touring skoter...
Jag är inte bitter. ...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Jadu, här är det 3+C och på tok för lite snö. Fast det är ju i Borlänge så de skit ja i ;)

I Lingbo där jag åker är det också ganska varmt, vägarna är tinade och myrarna börjar vattna igenom (inte fryst på hela vintern). Men kommer man in under träden så är det fortfarande gott om snö för att ha 20/50cm puder och en bra mängd skarsnö under. Så länge man kliver av och sjunker till grenen i snön så är det okej :)
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Här är det kanske 50-80cm snö, men så länge skaren inte blir så tjock så är det väl okej, men fan för 5-10cm skare. Men ja int bitter! ;) Kanske ser bättre ut i skogen men vi får väl se till lördagen :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Snö är det inte brist på. Men det kommer bli helt galet hårt.
Man kan ju hoppas att snön som kommer i helgen luckrar upp skaren. Men antagligen komme så inte bli fallet, så massa snö, 1dm skare åsso 1dm snö på det. 155" FTW!
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Det var bättre än jag trodde, kom just hem från skogen och det var lite skare men den kanske var max 1cm skare och massa puder under. Synd bara att skotern gick varm 370ggr så tog ett tag att komma hem.
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Visst i slutet av april så kan det bli lite varmare då kan jag överge skoter och fara till skidbacken och hoppa lite istället. Surt med + grader när man kör skoter men bra för skidor så slår man sig inte...
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Kan lova att de bli skaraföre till veckan, skulle slå om till -10 på fredag. Hoppas att de kommer mer snö på det.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Nej fyfan vad skönt med lite vårvärme. På vintern finns bara skoter som är någorlunda kul men sommaren erbjuder så mkt mer.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Här i söder ( runt Gbg) har det varit kallt på nätterna istället...igår -12 och imorse -6.....och här nere gör vi inget med kylan så ni kan gott få den ;)
 

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Det ska tydligen vara mulet och -15-17C hela nästa vecka. Får -10C och sol på lördag, gissa vad jag ska göra då? Helt rätt, köra SKOTER
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Förrädare.
När du är gammal nog att ha ett hus med stor tomt som kräver otaliga timmar per vinter med att få bort snön från samt ett jobb som gör att du sitter i en traktor 12-14 timmar per snöfall så kommer du nog också känna att sommaren är ganska skön ändå. ;)

Gillar såklart att köra skoter men det kan man ju åka nånstans för att göra om det vore så att snö ej fanns tillgängligt här. Precis som man måste göra för att få sol och bad utan att frysa pungen av sig.
 

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
2,7 grader varmt och pissregn i tärna/hemavan å blås uta H*vete...... ska bli runt 10 grader kallt till helgen också så de e bara att montera isrivare å hoppas på en fin vår, för puderåkning känns avlägset just nu :/
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
ikväll ska det vända här iaf först som regn övergår i snö skulle komma ca 5cm sen skulle det komma 7-8cm till på lördag kan bli kul före på söndag igen :)