Kan inslagsvarvet ändra sig själv?

EatenMoth72

Medlem
25 mar 2014
35
0
6
Umeå
I slutet på gårdagens körning så kändes skotern inte alls lika rapp. Den drunknar nästan om man trycker gasen i botten från stillastående. Och när jag parkerade den så stog den i en liten nerförsbacke, och då kändes det som att den drog lite, som att inslagsvarvet var på typ 1500 varv. I vanliga fall brukar det ligga på över 4000. Vad hände egentligen med den? Kan jag köra idag också ändå?

Ski doo formula 3 -96
 

EatenMoth72

Medlem
25 mar 2014
35
0
6
Umeå
Jag pratade med pappa som sa att variationerna tjärvar lite. Jag körde igår och glömde bort mig så jag parkerad i en mycket svag lutning uppför. Fick motorstopp säkert 5-7 gånger innan jag tog mig upp... förstör jag nåt om jag fortsätter köra såhär resten av säsongen?
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Hur kul är det att åka när den är sådär då? Laga den istället, säkerligen fjädern i primären som gått av som tidigare nämnts.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Eller stora bussningen i mitten på primären som kärvar satan. Så vart det på min F6 ibland med, ibland fastna det så förbannat så den började dra när man ryckte i snöret
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Renovera variatorerna. Det är värt varenda krona för du kommer att bränna remmar om den inte funkar och det blir dyrt i längden. Dessutom kommer den ju att fungera som det är tänkt och blir säkerligen mycket roligare att köra. Det finns säkert något youtubeklipp på hur man renoverar dem.