Kammar lossnar på mattan.

djabag

Aktiv medlem
4 mar 2010
93
8
8
Jag har en Lyxn Ranger 2016 som nu har gått 450mil. Nu har jag upptäckt att ett 10 tal av de yttre kammarna på mattan har fått en spricka nere vid basen av kammen. Två st av dessa kammar har också lossnat. Det har inte gått av en bit utan hela kammen har lossnat från sin infästning i mattan. Troligtvis är även de andra kammarna på väg att lossna. Nu vet jag att kammar går av, men då inte 10st i rad efter varandra utan kanske bara en bit som gått av. Så jag misstänker ett fabrikationsfel. Någon annan som råkat ut för detta ?

Mattan är en Flexegde matta med 57mm kammar.
Jag är 60 år och maskinen är gubbkörd och inte över stock och sten.
Garantin har givetvis precis gått ut, men tänker ändå ta ett snack med min handlare.
 

djabag

Aktiv medlem
4 mar 2010
93
8
8
Jag tog ett snack med min handlare som i sin tur tog problemet med BRP Sverige. Så jag fick en ny matta på Goodwill.
Bra av BRP kan man ju tycka, dock så kan man tycka att de borde ha tagit det på garantin och inte på goodwill. Vilket i min värld inte är riktigt samma sak. Jag menar...ska jag nu vara tacksam för de ville ge mig en ny matta, när de borde sagt att detta går på garantin för så ska det inte vara.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
De va helt otroligt att de gick med på det för en 57mmm matta håller ju inte mer än 450 mil i bästa fall. Nu vet jag visserligen inte om kammarna gick sönder bara på en sida av mattan för då är de något fel om du inte bondockar åt de hållet och spinner över grenar stenar.
Hade kammarna gått sönder lite här o där på båda sidor matta
Mina mattors kammar håller bara 70-150 mil innan ett tiotal kammar lossnar längst ut och då kör jag 32mm kamhöjd. De går sönder vid farter över 170kmt har jag märkt :)
 
Reactions: Mr snow