Kalla mat lådor

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Som rubriken lyder, Någon som har något tips på god mat som man inte behöver värma när man inte har tillgång till en micro.

För pasta sallad lär jag ju ledsna på efter ett par veckor.
Samma kall billyspizza är ju gott ett tag.
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Potatissallad i alla de former, kallskuret kött, grillad karrè, rostbiff.
Rökt fläsk, cole slaw och annat snask i pitabröd eller mjukt tunnbröd.
 
A

AssaultRMK

Varför envisas med kall och äcklig mat när man kan få varm och god?
Hotdogger, bland de bättre investeringarna jag gjort med facit i hand:




Skickas från min iPad via Tapatalk
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Nu är det inte skoteråkning det är till för, utan det är helt enkelt att ha på jobbet när man är ute i bushen utan tillgång till att värma matlåda.

Men nu har jag iaf lite mer kött på benen vad man ska dryga ut veckans pasta med :)
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Undrar också samma,

Ica salladsbar ledsnar man ju direkt på , och är ekonomiskt inte bra då det är 50-70 spänn innan man ska bli mätt,
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Just nu har jag sånt flyt att jag hamnat med ett gäng där jag känner en av lastbils chafförerna så har ju alltid en Micro just nu. Blodpudding och senap är väl lite udda men ack så gott.
Hade helt förträngt potatis sallad! Tack för det. Nu har man lite mer kött på benen inför sommaren.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
är det på jobbet du har "problem" så att säga? be chefen köpa en inverter på 1kw lr mer, och ha med en micro i arbetsbilen så du kan käka varm mat på jobbet... man ska inte behöva käka kallt varje dag :S
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Måste man äta varje dag eller är det bara jag som överlever utan frukost och lunch?