kört på en sten tralingarm bakotflyttad.

dan_sahlen

Aktiv medlem
24 nov 2008
64
0
6
umeå
Hej som sagt va ute och körde i dag med min mach z -00 och körde på en sten. tralingarmens bakre fäste flyttades bakåt ca 4 cm och där man stoppar in foten blev det en byngel. vet inte vad jag ska göra vad det kan kosta om man lämnar in den på verkstad någon som han den blekaste vad det kan kosta. Eller nån som vet av nått bra ställe här i Umeå? Mvh Dan
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Har du relativt låg självrisk så kan det vara värt att ta det på försäkringen, försök ta reda på vad som behövs bytas/repas samt vad delarna kostar, sen utgår du från vad som är rimligast i arbetsväg och pris.
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Mattias på I-B svets svetsade och riktade min skoter då jag kört in i en sten så honom jag jag rekomendera, finns även ett företag i Vännäs. NST har jag för mig att dem heter.
Gör så mycket du kan själv så blir det inte så värst dyrt :)
 

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
Gjorde lika på min MXZ -98. tog släggan & slog tillbaka fästet. fast det var min maskin det.. kan ju vara helt olika på din.
 

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Hände mej med min gamla Lynx G-Touring för ett antal år sedan också, fick 35tusen av försäkringsbolaget att köpa ny skoter för, chassiet var krokigt och de var billigare att lösa in den då ett nytt chassie gick lös på ca 30papp, plus allt arbete med att flytta över alla delar...
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Ta lös trailarmen, ta lös buken beroende på vilken sida så ta bort till du ser och kommer åt bra.

Fästet för trailarmen går att byta och resten kanske går att banka rakt.

Om du inte har helförsäkrat vill säga.
 

dan_sahlen

Aktiv medlem
24 nov 2008
64
0
6
umeå
bankade tillbaka fästet och plåten där det blivit buckligt vart hyffsat bra hoppas bara det håller hädanefter att det inte blivit mkt svagare och så. Har bara trafikförsäkring så funderade ett tag på att helförsäkra och anmäla sedan men gick ju bra att få till detta :)