E
Just nu snöar det i Sundsvall.Norden_AN skrev:hm....tur ni hade då...molnet nådde till er alltså :/
Vi är också tre skotrar som tänkte komma upp ni i helgen, vi sover i husvagnen i stöten, och kommer antagligen bara att åka på söndagen.henke_440 skrev:ejwbegysv? vet du vart man kan bo någonstans i gördalen? finns det något vadrarhem där eller vart kan man tänkas att bo om man åker dit, vill inte sova i bilen.
blir nog att jag åker upp dit nu till helgen.
det är som det vore ett lock med hål i över Sollefteå, snöar inte.. regnar bara.jammen600 skrev:Just nu snöar det i Sundsvall.
Då det är lite dåligt med snö så rekommenderar jag att ni kör till skoterterminalen (en parkering) ovanför Lillådalen, sen därifrån tex mot slättåtjärn (obs lite stenigt först 100m:arna tat lugnt) eller åt andra hållet mot tex drevfjället... Passa er för isarna bara..salis skrev:Vi är också tre skotrar som tänkte komma upp ni i helgen, vi sover i husvagnen i stöten, och kommer antagligen bara att åka på söndagen.
Hur hittar man lämpligast någon stans att åka, löser det sig självt, eller är det något speciellt ställe man ska försöka leta rätt på?
Mvh//Henrik
Finns massor med boende... dock lite Pre sesion nu..henke_440 skrev:ejwbegysv? vet du vart man kan bo någonstans i gördalen? finns det något vadrarhem där eller vart kan man tänkas att bo om man åker dit, vill inte sova i bilen.
blir nog att jag åker upp dit nu till helgen.
Lyssna på ortsborna.....som regel klokt folk (vilket detta uttalande visar!)henke_440 skrev:nu har jag ringt till en skoteruthyrning i gördalen, det är 4 dm där nu men det är på tok för lite snö en så länge, han sa att det är så mycket sten och stock där så det bara förstör skotrarna
Klart han inte vill hyra ut skotrar nu.. var det stefan du snacka med eller?henke_440 skrev:nu har jag ringt till en skoteruthyrning i gördalen, det är 4 dm där nu men det är på tok för lite snö en så länge, han sa att det är så mycket sten och stock där så det bara förstör skotrarna. fram till jul eller en halv meter till så är det toppen. så jag skjuter upp min resa dit. tråkigt.
-3, här är det -20 och ingen mer snö enligt 5dygns. Bara 35cm hittills, men det borde funka i helgen.Norden_AN skrev:Jag blir så trött på att det är "högst" -3 grader hela tiden men ingen snö vill komma.
Har aldrig hört att någon har varit missnöjda efter en skotertur i Gördalen iaf..dema skrev:Efter att läst era vitsord om Gördalen kännde jag mig tvingad att boka rum på fuludalskamping i mellandagarna, hoppas det är lika bra i Gördalen som ni säger!
Hur är åkningen där? Finns det ytor som man kan leka av sig på? Tanka? Äta? Eventuellt köpa en ny rem om det skulle behövas?
Ja som du ser så var det lite snö... dock alldeles för lite.. Men man blev av med den första skoterabstinensen iafhenke_440 skrev:ja nu är helgen över. hur gick det att köra i gördalen då,så att jag vet om jag missade något eller om jag sparade en del pengar.