köra från piteå till älvsbyn (högheden)

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
tänkte köra från piteå till älvsbyn på skotercross, var kör man upp från älven för att komma till högheden??
är älven säker eller går de nån led över typ lillpite arvidsträsk??

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Tänkte köra upp till Kåbdalis från piteå.
Kör älven upp till Sikfors, sen är jag lte osäker men har tidigare kört delvis på älven för att vinna lite tid, har någon bra erfarenhet då det gäller hur långt eller vart man inte skall köra på älven, senast körde vi led från Älvsbyn till Vidsel osv...

Isaxsson

F8 Sno Pro

Aktiv medlem
13 jan 2010
50
0
1
Skogen
Tänkte köra upp till Kåbdalis från piteå.
Kör älven upp till Sikfors, sen är jag lte osäker men har tidigare kört delvis på älven för att vinna lite tid, har någon bra erfarenhet då det gäller hur långt eller vart man inte skall köra på älven, senast körde vi led från Älvsbyn till Vidsel osv...

Isaxsson
Från älvsbyn upp mot Vidsel så är det två ställen man får se upp på älven. Första stället är Fällforsen där man kör upp på land en par hundra meter före forsen och ner en par hundra efter. Sen är det Banforsen före vidsel som brukar gå köra förbi på norra sidan älven men vet inte om det är kört där än. Hade det inte varit så kallt hade jag kunnat åka ner och kolla men det kanske blir varmare senare i veckan.

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Noterat Fällforsen och Banforsen har gjort notering i MapSource verkar som det blir att köra leden från Korsträrk och sedan ut på älven 5km norr om Banforsen, sen gasar vi mot Vidsel, tänkte tanka vid Bilisten sen kör vi ned på älven igen, hur långt kan man köra i rikting mot storforsen efter älven?

Ola