jomenvisst, men måste man in till älvsbyn?? eller går det nån led till högheden före älvsbyn??leden går upp vid arnemark - över bron till Sikfors och sen - Älvsbyn
Från älvsbyn upp mot Vidsel så är det två ställen man får se upp på älven. Första stället är Fällforsen där man kör upp på land en par hundra meter före forsen och ner en par hundra efter. Sen är det Banforsen före vidsel som brukar gå köra förbi på norra sidan älven men vet inte om det är kört där än. Hade det inte varit så kallt hade jag kunnat åka ner och kolla men det kanske blir varmare senare i veckan.Tänkte köra upp till Kåbdalis från piteå.
Kör älven upp till Sikfors, sen är jag lte osäker men har tidigare kört delvis på älven för att vinna lite tid, har någon bra erfarenhet då det gäller hur långt eller vart man inte skall köra på älven, senast körde vi led från Älvsbyn till Vidsel osv...
Isaxsson
Har senaste karta från kartman i min Zumo 660, ville göra en egen rutt och undrade om lite loka förmågor kunde tippsa lite .Testa http://www.kartman.se/ så kan du inte misslyckas.