Kör ingen med sin skoter / Mätarfusk / Prisbild ???

balha

Medlem
14 sept 2009
48
0
1
Det beror ju lite på var man bor.t.ex. gävleborgs län är var å varannan vinter helt utan snö och många vintrar kanske det är en helg du kan köra. Då blir det inte så många mil.
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
bryter tråden med en liten fråga..

Nån som vet om man kan vrida fram miltalen?
Min hastighetsmätare sluta fungera när den drygt gått 150 mil, ska säljas nu om nån vecka och antar att det inte är så många som tror att det stämmer.
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
du lär väl ändå inte veta hur långt din skoter gått!
så att vrida fram gör inte att du slipper informera köparen om detta,
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
ja det är bättre att säga det än att fibbla med mätaren, dessutom är det viktigt att ta med det på köpekvittot så att det inte blir några efterkonstruktioner från köparen om informationen som framgick vid köpet, t.ex om något går sönder.
finns ingen gräns för vad folk kan hitta på om inte allt går som dom tänkt sig.
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
ja att bara kolla mätare i dumt ! min har gått 1360 mil och stått på botten av lycksele älven 3 ggr men va fan gör de när det inte syns eller märks :d jävligt rolig historia att berätta dessutom :d
 
D

Daweasel

Min Renegade 800 köpt hösten -07 har gått 60 mil... Det har helt enkelt inte blivit mer. att jag bor i Östergötland är en del av förklaringen OCH att min kära 2-StrokeGLS ger så mycket mer.... Lajvkänsla.
 
K

kenth

Köpte min Ski-Doo mxz 600 e-tec i slutet av februari i år, körde in den i garaget vid säsongens slut i mitten av april. Jag bor i södra Dalarna och körde alla 204 milen där. Då hade jag jobbat i Oslo 11 av dom dagarna.

Sammanfattning; Kör så många mil du kan för att det är skitkul!!!:biggrin1::hello:
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jag köpte min skoter utan hastighetsmätare, den följde med bredvid.

Ska jag vara ärlig, så spelade det absolut ingen roll för mig, men jag kan även förstå folk som är misstänksamma. Min skoter kommer heller aldrig få något uppgett miltal i en framtida annons.
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
ja klart att det är ett utbrett fusk med mätarna. jag köpte min xp 800:a 08: körde den 2 säsonger. och det blev 400mil å då bor jag i vämland vist 100 mil av dessa är körda i funäsdalen. så att tro att en 04:a tillexempel skulle ha gåt typ 250 mil finns ju inte ens
å det värsta är ju att MÅNGA annonser på blocket enligt mig inte stämmer alls. jag går helt och hållet på skick när jag ska köpa en begagnad skoter köper ju hellre en maskin som gått 800-1000mil med full service å som ser ut i bra skick än en som gått 400-500 mil utan service i sämre skick gå efter skick inte vad det står på mätaren.
 

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
tror det hära med mätarfuskt är starkt överdrivet. alla kompisar jag umgås med har skoter och ingen av dom har kopplat ur mätarnen (inte tidigare heller). dom som jag ser ingen anledning att koppla ur, Det är ju nästan mer att man tävlar lite vem som kommer upp i mest mil på en säsong. Det är ju endå som sagt skicket man kollar på före mätarställningen.
Många kompisar kommer inte upp i mer än 30-50 mil på en säsong medans andra kör 300-500 mil. tex min morbror som ledåker väldans många mil medans jag och mina kompisar oftast landar nån stans mellan 150-200 mil en normal vinter, och då är det ju mest friåkning. så det beror ju på vilen körstil man har.
Sen tror jag även att det kan ligga nått i det som asker säger att det körs mest med dom första åren.
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Jag har en -00`a och kör runt 50-60-70 mil om året. Det innebär i stora slängar att dom 668 milen som står på mätaren stämmer ganska bra. Har den dessutom stått en sesång eller så hos nån föregångare ägare så blir det ju mindre endå
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
beror ju på vart och hur man åker har snittat 100 mil dom senaste 2 säsongerna har varken skoter som passar för att jaga mil eller intresset av det.