"köpråd" Nytro 2014

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Okej kanske lika att skita i Yama köp, Vipern ids jag inte köpa när det är första året, Nä är mest träd i dem backarna jag kör, förutom en som är hyffsat öppen,
800 E-tec, Tar rem, skär, Kompisens 12as 800 E-tec, under 400 mil och skärt 2ggr. tagit rem m.m Men ska fundera lite mera på En till Ski-doo , Arctic skulle jag inte ta med i tång, Polaris likaså, kanske nån Polaris men känns rackligt och gammel dags.
Nä Verkar som Ski-doo Eller Lynx är det enda som funkar här uppe i skogarna, Aldrig sett en Renskötare på nå annat än en Rotax under huven.
Edit: Tar inte en Polris Rmk 800 mängder med Bensin? 600 RMK känns liten
Edit2: http://www.blocket.se/vasterbotten/Polaris_RMK_600_144__2013_NOLIA_pris_46074487.htm?ca=1_8&w=3
600an kanske räcker ändå, Det är Instrutare va? Hur mycket tar den /mil ? Min summit går ju snorbilligt, Kan tänka mig att -RMK tar mer, 3l milen?
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Hej hopp galopp! Om du inte kör så mycket på +1000möh så får du en sjukt potent maskin i PRO RMK 600..
Sen om du gillar att smiska led så kan du använda mellanskillnaden mot 800an till fox float runt om, kan du köra skoter så lovar jag att du inte blir stekt av vem som helst!
Visst kanske poon tar lite mer bränsle under transportstckorna! Men leendet man har på läpparna när man tar in maskin bland träden gör det lätt värt!
Senvårkörning med Nytron som har öhlinarna är nog rätt ballt de me..
Jag tror du först måste besluta dej för vad för slags skoterförare du ska va... RMK summit kan inte jämföras med en nytro på annat än att dom alla har två skidor fram å ett gummiband som driver ett lite större gummiband.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Jadu, Soppa förbrukning är knappt nån ide att diskutera. Beror ju helt på vilken typ av körning det gäller, min pro 600 har som mest dragit 6l milen. Då har det blivit ca 3-4 mil på en hel dag så det är bara bök bland träden. Man borde nog räkna liter/timme istället. Vid liknande körning tar nytro runt 4-5 liter/mil förmodligen e-tech med. Angående om 600 pro räcker så är det måga som säger att det gör den inte, jag skulle säga att man bör prova innan man uttalar sig. Skulle bli en väckarklocka för många. Ingen std nytro har skuggan av en chans iallafall.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Okej tackar för svar, nej är som max på Berget bredvid mig 800 möh (Enligt Summitens Display) men nog kan det hända att man åker till Gränsen/fjälls i år när man har körkort m.m
Ska funderal lite på En Rmk, Är som sagt soppaförbrukningen som oroar mig i sinne, har råd med det, men känns inte kul när man är van vid E-tecen som ligger på hälften av Polarisen i Soppaförbrukningen, Den går sjukt billigt som max 2,6 L/mil å då är det max, Då är det full gas i BARA pudersnö, mil efter mil, Skidres efter Skidres