Köpa lössnömaskin?

17 aug 2018
17
2
3
17
Falun
Tjenare! Jag är ute efter en skoter som klarar sig helt okej i rätt så djup lös snö men ändå inte något EXTREMT bara något som funkar att leka runt med! Har nämligen en Yamaha SX Viper 02
(min första 😊 ) just nu och den har lärt mig massor men känner att jag inte riktigt har den frihet som man kanske skulle vilja ha och funderar om man kan hitta något sånt för inte mer än 30.000? Har kikat runt ganska mycket nu och vill vara bomb säker på att jag köper rätt skoter och blir nöjd med den nya så jag vänder mig till er på forumet nu!
Mvh Alex :))

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
2.869
20
38
Orsa
Köp en skoter med ett "ståupp" chassie, en helt ny värld kommer öppna sig för dig jämfört med vipern, så köp inte en edge.
Dessutom om ska du ut i pudret
För 30 kan du nog hitta en polaris såsom vesslan rekommenderade 7/800 dragon assault/rmk
eller en renegade/summit av rev modellen kan även hitta en xp för de pengarna om du letar väl
Ska du ha en arctic så köp en ifrån 2012 eller nyare, du kan nog hitta en xf/M för dom pengarna

17 aug 2018
17
2
3
17
Falun
Köp en skoter med ett "ståupp" chassie, en helt ny värld kommer öppna sig för dig jämfört med vipern, så köp inte en edge.
För 30 kan du nog hitta en polaris såsom vesslan rekommenderade 7/800 dragon assault/rmk
eller en renegade/summit av rev modellen kan även hitta en xp för de pengarna om du letar väl
Ska du ha en arctic så köp en ifrån 2012 eller nyare, du kan nog hitta en xf/M för dom pengarna
Funderar på en xc 600? Arctic cat alltså. Skulle vilja ha något som man kan hoppa med och kanske börja lära sig trixa lite? :)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.879
27
48
30
mellansel
www.skoterlon.nu
XC600 Är en jävla skarasåg. De som säger annorlunda har aldrig jämfört med en maskin som är byggd för lössnö.

Om du är sådan nybörjare som du skriver så kan du köpa mest vadsomhelst och lära dig hoppa med. XCn är en tävlingsmaskin som allt för många fjortisar tror är vettiga "lekmaskiner". De flesta av dem är dessutom fullständigt sönderspöade och bonnlagade då ingen som köper dem har råd att laga dem med vettiga delar.

Att dessutom köpa en såpass "ny" maskin men ändå stanna kvar i förgasarvärlden är att skjuta sig själv i foten om man vill ha ett någotsådär krongelfritt skoteråkande.

Köp ingenting som förknippas med skotercrossbanor oavsett märke.

17 aug 2018
17
2
3
17
Falun
XC600 Är en jävla skarasåg. De som säger annorlunda har aldrig jämfört med en maskin som är byggd för lössnö.

Om du är sådan nybörjare som du skriver så kan du köpa mest vadsomhelst och lära dig hoppa med. XCn är en tävlingsmaskin som allt för många fjortisar tror är vettiga "lekmaskiner". De flesta av dem är dessutom fullständigt sönderspöade och bonnlagade då ingen som köper dem har råd att laga dem med vettiga delar.

Att dessutom köpa en såpass "ny" maskin men ändå stanna kvar i förgasarvärlden är att skjuta sig själv i foten om man vill ha ett någotsådär krongelfritt skoteråkande.

Köp ingenting som förknippas med skotercrossbanor oavsett märke.
Ja okej :/ Men kanske en Arctic cat crossfire 1000sp -08 ??? :) Eller är de inget å ha? Hitta en billig.

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
724
39
28
Vad är billigt och vad är skick och mil?
Annars är det väl inga egentliga problem med själva motorn. Tror inte att det upplevdes av de som körde den mot 800cc som att 1000cc hade något direkt övertag dock, iaf helt original.
En god vän tävlade i backe med en 1000cc, för något år sedan. Den var iofs ordentligt preppad, den gick ju onekligen brutalt.
Men motorn höll ihop iaf.

Själv hade jag nog tittat mer mot 700 alt 800cc. Det räcker rätt långt helt enkelt.

16 dec 2018
1
0
0
50
Schweiz
Hej jag kollar också för en son scooter, men har ingen aning om alt. Så vet jag inte vilken modeller är ifrån vilken märke. Inte heller vad betyder förkortningar 🤔kan du förklara litegrann tack