Som rubriken lyder. Kolvarna och en cylinder är bytt på förlängd garanti, inte gått något efter detta. Maskinen har gått runt 300 mil btw. Veven blev inte bytt, den var tydligen ok enligt ÅF som gjorde jobbet.
När man läser 2011-19 bulletin står ju där tydligt att maskinen ska ha gått 500 mil vid kontroll, eftersom fel på vevaxeln inte nödvändigtvis märks innan dessa mil. Skotern är förövrigt i väldigt fint skick. Hade allting varit bytt hade jag förmodligen redan haft denna i garaget.
Om jag hittar en annan -11 som har garanti kvar finns ju risken att dels bli stående på en fjällresa men även att bara kolvarna blir bytt, och då har man ju samma scenario. Dessutom är ju denna åtmindstånde kontrollerad, köper man en 12a på 300 mil finns det ju risker också.
Ska jag sluta tänka så mycket?
När man läser 2011-19 bulletin står ju där tydligt att maskinen ska ha gått 500 mil vid kontroll, eftersom fel på vevaxeln inte nödvändigtvis märks innan dessa mil. Skotern är förövrigt i väldigt fint skick. Hade allting varit bytt hade jag förmodligen redan haft denna i garaget.
Om jag hittar en annan -11 som har garanti kvar finns ju risken att dels bli stående på en fjällresa men även att bara kolvarna blir bytt, och då har man ju samma scenario. Dessutom är ju denna åtmindstånde kontrollerad, köper man en 12a på 300 mil finns det ju risker också.
Ska jag sluta tänka så mycket?