Käkar glykol!?

snow-man

Aktiv medlem
27 feb 2006
82
0
6
Vännäs
Har problem hära, har sökt lite på forumet men är osäker på vad som kan vara felet. Som sagt skotern min läker glykol, har kollat slangarna och dom verkar täta. Äre kanske cylinderfotspackningen som är felet? Det är inga mängder som försvinner men samtidigt äre för mycke för att bara blunda över det!. Undrar om nån har nå tips på vad man kan byta/göra?

MvH Snow-man

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
Har problem hära, har sökt lite på forumet men är osäker på vad som kan vara felet. Som sagt skotern min läker glykol, har kollat slangarna och dom verkar täta. Äre kanske cylinderfotspackningen som är felet? Det är inga mängder som försvinner men samtidigt äre för mycke för att bara blunda över det!. Undrar om nån har nå tips på vad man kan byta/göra?

MvH Snow-man
trevligt och träffa någon annan som är från vännäs :) det kan ju vara cylinderfots/toppackningen som har börjat ge sej för den drar ju inte så mycket säger du. ungefär hur mycket drar den ?

snow-man

Aktiv medlem
27 feb 2006
82
0
6
Vännäs
Tjenare! försvinner ca 2 cm i behållaren, efter en tur på nån mil.!
Har en följdfråga ska iväg med nå polare om 2 dgr och köra. Är det FARLIGT att köra vidare med detta problem ett tag till??

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
Tjenare! försvinner ca 2 cm i behållaren, efter en tur på nån mil.!
Har en följdfråga ska iväg med nå polare om 2 dgr och köra. Är det FARLIGT att köra vidare med detta problem ett tag till??
är det cylinder/top packning är det ju grymt dåligt och köra. jag skulle inte kört innan jag tagit reda på vad problemet är :/ du får se om nån haft liknande problem på liknande skoter.

snow-man

Aktiv medlem
27 feb 2006
82
0
6
Vännäs
min enduro tyckte också de var gott en gång, men då hade en slang under motorn lossna lite så han tryckte ut.
Tryckte ihop en slang nu som var lite fuktig vid ingången.. Men är fortfarande osäker på om det är den rätta boven. Har ganska vita avgaser när man drar igång skotern, minskar sen. Ja har fått för mig att det kan bero på glykol i cyllarna? Men annars går den klockrent så är väldigt fundersam.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
har du vita avgaser kan jag säga att du har defenetivt glykol i vevhuset... byt packningar ögonaböj =)

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
jo du har garanterat glykol i motorn om den ryker vitt dom brukar börja ryka onormalt mycke också

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
o du kör inte en meter till.. glykol boktavlig ÄTER kolvar om du kör.....

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
de va snabba puckar ;) hittade du läckan eller bytte du packningarna och hoppas på tätt?? :)