Isrivare

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Duraflex är dom bästa eftermarknads jag testat hittils. Kostar ca 1100kr men de var dom värd motför dom 600kroners som på sin höjd kyler slidesen när de är hårt.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Alla vajer rivare får ju mer eller mindre kritik. Är väldigt svårt att ha en så pass styv vajer att den gör någon nytta vid rent isföre. Vanliga stålfjädrar is the shit, bortsett från att dom går av när man backar. :p
BRP har ju nån variant som även går att backa med. Men då du äger en A-C(?) är det liten glädje.

http://www.brppartspro.com/ski-doo-rail-ice-scratcher-detail.htm?productid=21137887

Dessa borde ju funka bra. =)
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Isrivare med wire fungerar utmärkt när dom inte behövs! Påstår man något annat så säljer man wireisrivare eller så är man köpt... Alternativt så har man inte kört när det är riktigt skarpt.
 

Stig af cykel

Ny medlem
1 mar 2015
4
0
1
Gäddede
Hör att du inte har testa den varianten som länken visar!
Har personligen haft andra wire isrivare som funkat sådär.
Men köpte dom där ifjol då fanns det att som tillägg att köpa med hårdmetall som skär isen. Dom har jag haft monterade när det har varit stenhårt på lederna. Och motortemperaturen kliver aldrig över 80 grader.Har säkert kört 100 mil med mina och dom är helt oslitna!Så innan du anklagar folk för att vara köpta så kanske du ska testa dom själv?
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Bump ! Jag har monterat is-rivare idag då vädret har blivit vansinnigt. Skare i Mars :wacko: Jag gillar den här sorten som sitter i kränghämarn. När den inte används så viker jag fram den mot bukskyddet. Fick med modellen som man monterar i boggien, och är skeptisk då polarn's Renegade fick mattan förstörd av isrivarn på någe vänster.