Tjenare såg att ni pysslade lite förra helgen, gick det bra? Isarna kring rosvik år ok om man inte väljer att köra i Berkösundet. Fick besök i nu från Piteå som kom över havet till Rosvik.
Men vaffan?!! Har det blivit saltvatten i bottenviken eller?Fick rapport idag om att det finns ställen med öppet vatten från Lövskärs fiskehamn och utåt.
Dom öppnar ju alltid två vägar, till Hindersön och till altappen. Men tror att dom måste vänta ett tag att öppna en väg till altappen för att det är väldigt mycket flövatten just vid hamnen där man kör ut.Nu har det ju varit smällkalt flera dagar i rad, så det borde vara bra. Men inga Finlandsresor än kanske...
Hörde oxå att dom skulle öppna nån isväg i Luleå skärgård, vet inte vilken, dock. Till Hindersön, kanske? Eller Junkön? Nån som vet?![]()
Hur är det med isarna nu? Vågar man sig över fran Bergnäset till t.ex Granec/hamnen för och tanka?
Nu var jag äntligen och tog premiärturen idag och isen höllDock var det inte så kul på "leden" mot rutvik så det blev en kort sväng. Funderar faktiskt att på att ta en till längre tur till helgen.
Var exakt hände detta? Vilka var förhållandena?Han som skrev ovanför dig "Et 340t/r" körde igenom isen igår så de är nog inte så pålitliga.
Jag läste den andra tråden där det stog om han som kört genom isen och som jag förstog det så var det inte i Luleå men ni får gärna rätta mig om jag har fel!Var exakt hände detta? Vilka var förhållandena?
Istjocklek, strömmar ,vakar osv?
Vore bra att veta i vilken fjärd det inträffade
t.ex Björkskatan, Björsbyn, sinksundet eller Sörfjärden utanför bodviken? :worried:
stämmer bra det. såg dom igår.Går då fint att flytta renar på isen ut mot sandön iaf
Varit ute och kört utanför Björx och porsön, är hyffsat mycket kört utanför Björx..!är det någon som vet om isen eller har vågat sig ut på björksgata fjärden ? Nu kliar det i fingrarna men jag har respekt för isar.
Ok, det låter ju som att det är ok, har du varit åt andra hållet då?Varit ute och kört utanför Björx och porsön, är hyffsat mycket kört utanför Björx..!