IQr800 "standardmaskinen"

Diggity

Välkänd medlem
13 okt 2010
194
0
6
jag har en ny glasfiberhuv i svart plast, olackad å helgjuten dvs inga hål upptagna nånstans. Även sidokåpor i glasfiber svarta finns.. Pm;a om du är intresserad..
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Så ja. Nu är mitt truckdeck till Silveradon klart, så nu kan jag hämta skotern till verkstan! :) Man kan ju inte dra den på en släp om man har en pickup??!! ;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Då har man börjat plocka ner mmaskinen lite lätt, blir inga stora saker just nu. Utan fokus kommer ligga på tunnelförstärkning och lite sånt.





Så såg den ut.


Svart lyse och mindre dekaler på sidan, men jag behöver en svart huv! :)

Har även plockat ner baken på den för att börja skissa på en förstärkning, kommer bilder på det senare.


Märkte även att jag behöver en längre gård.. :)
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
ser ut som vänster "styrspindel" står mer vertikalt eller är det en synvilla?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Går det bra att få upp skotern på flaket?
Vill också ha pickis.. :)
Jo det går superbra, har en ramp. Kan ta kort på hur jag gör för att lasta. Det är bara slå till på en! Bästa köpet jag gjort! :)

ser ut som vänster "styrspindel" står mer vertikalt eller är det en synvilla?
Mycke möjligt.. :) den fick sig ju en tryckare i våras berättade Bamse. :)
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
ser ut som vänster "styrspindel" står mer vertikalt eller är det en synvilla?
Mycke möjligt.. :) den fick sig ju en tryckare i våras berättade Bamse. :)
Indeed men jag kan inte minnas att det såg ut sådär så lite synvilla är det nog...
Om inte token har varit ute o förkört lite redan ;) Faan vad jag fortfarande gillar utseendet på den btw :amuse: Men helsvart gillas!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
skulle gärna vilja se en montering av ataccen:)
Får se om det blir någon sån. Men om det blir så kommer det finnas med här.

Fint! Får du på två utan problem på den där?
Jepp :)

Får jag bara fråga fördelarna med att sätta floatarna "upp och ner" ? :)
Bra fråga.. :)

Indeed men jag kan inte minnas att det såg ut sådär så lite synvilla är det nog...
Om inte token har varit ute o förkört lite redan ;) Faan vad jag fortfarande gillar utseendet på den btw :amuse: Men helsvart gillas!
Ja nog har jag hunnit lite iaf.. ;) men inga stenar eller stubbar ännu vad jag vet. Så det är nog en villa.

Har börjat fixa till tunneln så jag vill ha den, bilder kommer imorgon.
 

kr ingebrigtsen

Välkänd medlem
30 sept 2010
100
0
16
Hei, har og en ataccen jeg skal montere, så og intressert i en monterings anviisnig:) Hvor kjøpte du flaket til pickupen?
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Vad är upp och ner på en float? På vanliga fjäder-beklädda dämpare så har du ju oftast själva dämparkroppen uppåt. Och det är precis så dessa floatar sitter.
Exakt, egentligen sitter dom som en vanlig dämpare, fjäder upp och dämpardelen nedåt. Men rent praktiskt gör det ingen skillnad oavsett (kan förflyttar väldigt lite odämpad vikt), jag gillade bara stuket... :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Vad är upp och ner på en float? På vanliga fjäder-beklädda dämpare så har du ju oftast själva dämparkroppen uppåt. Och det är precis så dessa floatar sitter.
Precis, men jag skulle gissa att man brukar sätta dom andra vägen för att det ska vara mindre lätt att få skit i ventilerna=läckage.

Hei, har og en ataccen jeg skal montere, så og intressert i en monterings anviisnig:) Hvor kjøpte du flaket til pickupen?
Jag köpte det inte, hemmabygge. :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Borrade lös förlängningen för att prova ändra vinkeln på tunneln och även göra en ny förstärkning.



Den blev lite brantare, nu är det kvar att göra en lyftbåge/förstärkning.