IQr800 "standardmaskinen"

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Hej!

Vid det här laget vet nog kanske de flesta vem jag är. Tänkte att snart är det dax att avslöja vinterns maskin, och starta upp modsen på den. Det blir nog mest förfining och egenanpassning i första hand, ev en del andra saker. Det får tiden utvisa.

Vet i dagsläget att jag söker en svart huv, gärna kolfiber till rätt peng. Behöver inte vara i nyskick...
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Visst fan!! Kom även på att jag skulle behövt en luftburk från antingen en 440 eller RR/ iqr600. Så om nån råkar ha en som ligger och skräpar, säg gärna till.. :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kastar väl upp en förfrågan.. Är det nån här på forumet som besitter en vattenskärare eller liknande? Ska klara att skära i 2-3mm alu, av det skarpare slaget..
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Efter lite fundering så blir det nog att använda stål, för då kan jag gå ner så otroligt mycket i material och tjocklek så det blir ändå superlätt. Plus att stål inte spricker lika lätt trots hög hårdhet.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Impulsmannen har varit framme igen.. Så jag råkar ha två st Koso Dual EGT med snabba sonder över.. Nån som råkar behöva en?? :) Kanske Asker vill ha en på sin Doo?? ;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur

Här är en bild på min maskin, som nog alla förstått så gjorde jag och Bamse affär med varandra. Så vi har bägge ganska hyffsade utgångsobjekt för vintern!
 

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Jaså, så det var den skönheten du köpte :)
Ska bli roligt att följa ditt projekt än en gång, man kan ju inte annat än älska dom!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tackar! :) Ska bli skönt med ett litet projekt, för det här har jag målsättningen att den ska vara klar för premiärtur i början på dec.

Att göra listan ser i dagsläget ut som följande.


Prio 1

Fixa tunneln, blir en förstärkning modell "stege" förmodligen. Material för närvarande inte bestämmt.

Montering av EGT mätare + ev ATACC

Få dit något sorts "ta sig hem lyse"

Prio 2

Fixa en svart huv

Byta framdämpare

Bygga nya fotsteg Ala Skinz


Så det är inga stora saker som jag har på listan i dagsläget, men det kan ju fort ändras.. :)
 
Last edited:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jo det sitter float.. får se vad jag snublar över, gillade guldisarna jag hade på min förra iqr. Men som sagt ska känna på den först. :)