Intresserad av 2019 modeller?

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Lite nya färgsättningar och småjusteringar i största allmänhet.

Eller så tar de över apex motorn och släpper en riktig ledsmiskare.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag hoppas dom får upp effekten i motorn , är ynkligt att arctic gåt rakt mot trendenå bara sänkt effekten över åren ..

jag vill också se en ny mätare , den som sitter där idag tycker jag ser ut att vara någon kina produkt från 90 talet ..

thundercaten känns ju helt menlös i dagens utförande (en yamaha med andra dekaler) och borde redan från början fått apex motorn med turbo !
 

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
jag hoppas dom får upp effekten i motorn , är ynkligt att arctic gåt rakt mot trendenå bara sänkt effekten över åren ..

jag vill också se en ny mätare , den som sitter där idag tycker jag ser ut att vara någon kina produkt från 90 talet ..

thundercaten känns ju helt menlös i dagens utförande (en yamaha med andra dekaler) och borde redan från början fått apex motorn med turbo !
Vilken A-C motor ger mer effekt original än Yamaha motorn som sitter i 9000 nu?
Tänkte med tanke på att du skrev att dom sänker effekten över åren.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Vilken A-C motor ger mer effekt original än Yamaha motorn som sitter i 9000 nu?
Tänkte med tanke på att du skrev att dom sänker effekten över åren.
det gör ju ingen givetvis, jag syftar givetvis på den stora 800 klassen där arctic tidigare gav mest effekt år 2010 , mindre 2012-2017 och nu i år ger den minst ..
 
Last edited:

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
det gör ju ingen givetvis, jag syftar givetvis på den stora 800 klassen där arctic tidigare gav mest effekt år 2010 , mindre 2012-2017 och nu i år ger den minst ..
Gamla Suzukimotorn gav ifjol 148hk när McXpress bromsade den, lika mycket som Rotax, Polaris 2017 årsmodeller. Ski-Doo 850 162,28 Hk alltså fullt jämförbar med en T-cat 1000.
Bromsningar på original motorer utförda av M.Performance ger följande resultat.
(ZR 800, 2001: 133,2HP) (Thundercat 1000 -02: 163,2HP) (ZRT 800 -00: 146,2hp)
(A-C 800 2013: 152hp) Sen kan det skilja några hk mellan maskiner, så 13 och 17 årsmodeller är iaf full jämförbara.

Hittar inga tillförlitliga (Svenska) bromsningar på en 2010 årsmodell av A-C 800.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Såg någon bild på fakebooken nyss, jag som var i tankarna på att ev byta till nästa år. Men det kanske bara kommer på xf modellerna om man har tur
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ac kan bara inte vara så dumma så dom sätter denna boggi på sina snöskotrar...
Eller?

Denna används på deras snowbike, och där kanske den funkar bra...

Men på en skoter är det helt förkastligt i mina ögon.
Folk som åker brant i skogen dömer ut T-motion och bygger om till stum boggi.
Denna skulle fungera ännu mycket sämre.
Lägg upp maskin på skrå, mattan viker sig åt sidan.
Man får sladd, sen är det över...

Får verkligen hoppas att det är nåt photoshoppat skit, eller bild från en ren prototyp där dom testat boggin i skoterchassi och insett att det inte fungerar...
 
Reactions: 600 cfi

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Nu är du lite väl snabb döma ut en produkt som kanske inte ens nått produktion A.holm.
Innovation är ju oftast något positivt i det långa loppet och just i detta fall tror jag det krävs en provkörning innan det går att såga. den smalare mattan som satt på tex F7 va ju underbar att hantera då man lyft upp skidorna lite och vid skrå körning är det inte alls säkert den uppför sig som tex t motion eftersom att t motion även tillåter att vändhjulen tiltar med skenan.
Arcticcat är ju ett av få märken i denna branch som testar ut sina produkter noggrant innan dom släpper dom på maskiner så kunder ska slippa köra prototyp maskiner. Kommer bli spännande se vad dom kommer med den 25 och är det en sådan boggie så är då jag grymt nyfiken provköra den
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Nu är du lite väl snabb döma ut en produkt som kanske inte ens nått produktion A.holm.
Möjligt...
Men jag är helt klar i min övertygelse.
Skulle inte vilja ha en matta som viker sig i sidled.
Har haft det (T-motion) och vill inte ha det igen.
I mina ögon är denna sämre än T-motion.

Men men, jag kan ha fel :)
Få se om jag blir överbevisad med tiden...