intressekoll 2014 RMK tree edition.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Funderar på att bygga ett tiotal std RMK efter receptet jag åker nu
Burandt edition float runt om
Rox alt spi lägre styre
Team tied + förstärkta motorfästen
Spi helsystem. PAR TOPP power comander
Pris 145.000sek
Givet billigare om man önskar köra motorn std..

Hur stort intresse hade det funnits på en sån maskin? Den kommer givet inte vara svensk såld.
 

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Ja att blada upp 145 000 kr för en skoter utan svensk garanti känns väl sisådär, känns som att vitsen med att köpa nytt försvinner
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Skulle aldrig betala 145 för en maskin utan svenska garanti. Vad ligger dom på utan grejorna då? Dom bör ju ligga minst 20k under färdigprutan och klart på svenskt pris om det ska kännas lite värt.
 

Henkanxx

Medlem
20 mar 2013
6
0
1
Kiruna
Nu vet jag inte varifrån dessa skotrar är tänkt att importeras ifrån men är det så att det är från vårat grannland Finland så har man full garanti ändå. Bara lite struligare och längre att åka för att komma till en åf.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Vad är det som är speciellt med den?tror inte det gäller garanti även fast det är från finland(med tanke på pipan,å pc,toppen ser dom ju inte direkt dock)men antar att det inte blir 163"?iomed std rmk i grunden....
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Skulle aldrig betala 145 för en maskin utan svenska garanti. Vad ligger dom på utan grejorna då? Dom bör ju ligga minst 20k under färdigprutan och klart på svenskt pris om det ska kännas lite värt.
Kring 100k+/-,kan man nog köpa en 2013,155"std.rmk i finland,då jag fråga förra våren i början av mars,så kunde han bla.sälja 2012 std.155"rmk för 11200euro&då gäller ju garantin åxå,lika som i svergie,dock måste du"över"när den ska servas+ev.garanti åtgärder,samt så ska den ju reggas in(ca.2k)
 
W

wettrob

74k exkl moms för en 2013 rmk 600 i Finland fick jag iallafall. 0 mil
117k för en 2013 pro rmk 800. 0 mil
Dem sa även att det inte kostar ca 9k att regga in den i Sverige som tidigare, utan nu ska de kosta lika mycket som brp.
Någon som kan bekräfta det?
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Som sagt kollar ev intresse.. dom är från finland och ni som tycker en maskin för hundra som är utrustad med prylar för 40.000 säljs för överpris!? Hur tänker ni då.. och vill man inte ha rör och pc eller för den delen TEAM tied så blir den betydligt billigare.. sen riktar jag mej inte riktigt till hemma fixarn som kan trimma in motor och variatorer.. utan till dom som för enkelhetens skull vill ha en färdig moddad maskin. Tanka och kör!
Kostar 3k att ta in den i sverige..
Vill ni inte ha en moddad men ids inte mecka med att regga själv kan ni kontakta snowflakes övertorneå han fixar det ni vill ha.
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Nej. Men då vi kollade i sommras/höstas ansåg vi att vinsten på proon kontra strulet med ev. Garrantier inte övervägde. Prislistan som någon postade under 2014 tråden bekräftar detta till nästa år. Det är bara std rmk som är lönt att ta in.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Krille har du koll på vad dom säljer 163" pro rmk för?
13000euro 1år sedan(pro rmk 800,163"-13)-14 borde gå få kring det...men vette fan om det är värt strulet runt ikring,dock bor man vid gränsen&nära till handlarn,så kan man ju lätt serva&ev.garanti ärenden få utförda,men bered er på att det kan krångla vid bes./inregg.
Köpte själv i svergie istället,fick bra pris&mkt.bra bemötande(kalix maskiner,luleå)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
frågan är om man har några garantier i finnland om den är fullpreppad med pipa o powerkommander mm om den tex skulle skära?
Du behöver väl inte slänga originalpipan i sjön när du monterat bort den? Lägg på lämplig hylla istället och montera tillbaka vid service m.m. =) Pipa tar ju ungefär 3min att byta.