Inflyttade vändhjul

4

426H

Nån som flyttat in vändhjulen på sin XP? Vad har ni använt för kit? Håller det för ledåkning?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Att ha hjulen på insidan är stadigare än att ha dom på utsidan, så håller det att ha dom på utsidan, (vilket det väl i och för sig inte gör), så håller det att ha dom på insidan.

4

426H

Mattan är lite mer adaptiv till underlaget utan yttre vändhjul.
Jo, det är precis det jag vill uppnå. Jag har bara sett denna mod på mountainmaskiner men den bode ju även vara intressant för oss som mest leker på myrar med hybrider?

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jo, det är precis det jag vill uppnå. Jag har bara sett denna mod på mountainmaskiner men den bode ju även vara intressant för oss som mest leker på myrar med hybrider?
Jag gjorde så på min förra REV 800 av kort modell. Funkade klockrent, höll så länge jag hade den, och lättare att lägga omkull.

Ska göra det på Renegaden nu också.

Kolla att slidesen är fasade åt rätt håll, så det inte hakar så mycket då du backar... Det gjorde mina. Eller hakade gjorde dom inte direkt, men det lät lite mysko då jag backade.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
jasså de gick de:rolleyes::) kanske ska kolla lite på det då.. tack för tipset! kör du med större vändhjul eller samma?

kanske bild:hello:
Det var på min gamla Rev 800 jag gjorde så. Har tyvärr inga foton kvar pga hårddisk-ras...

Använde original vändhjul.

Vet inte hur det ser ut på din XP, om mattsträckaren sitter på in eller utsidan av skenorna. På den jag hade satt dom std på utsidan. Skruvade lös dom och satte dom på insidan. Funkade fint att justera mattspänningen, men det var lite (mycket) knixigt att komma åt låsmuttern till spännskruven... Men det gick!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja det är det jag funderar på hur det såg ut men får kolla det till vintern för skotern står 8 mil norrut..

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Är också lite sugen att göra detta på min XP till nästa vinter. Var köper man dessa kit?? Hittade inget på bikeman, inget till skidoo iaf.