hur testar man insugs gummina?

Mattias.o

Välkänd medlem
19 maj 2012
108
0
6
Har läst någons tråd om hur man testar med startgas hur gör man ? Måste man plocka bort förgasare ?
Mvh Mattias
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Du sprayar startgas direkt på insugsgummina och därikring. Varvar skotern upp sugern den tjuvluft.
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Akta lite med startgasen. har hört att om man sprayar för mycket så händer något i motorn (kommer int ihåg vad) men det går sönder iaf. Men det kanske e ett rykte?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
om man bara använder startgas och kör motorn på det så skär den, för startgasen smörjer inge bra.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Ja du ska inte bara mata jävulen av dig med startgas. Utan när du hör att den varvar upp kan du ge dig.

Senvill jag ju tro att det är bra om man petar lite på dom när man sprayar så du får in gas än om det är en liten liten spricka. Om du förstår hur jag menar:p
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Sen så startgas i all ära. Men en okulär (kolla med ögat) koll kan säga ganska mkt. Om du bryter lite på dom och du ser lite torrsprickor m.m. så kanske det är dax att byta än fast det inte läcker in startgas? Är ju såklart en kostnadsfråga då nån tok fått för sig att insugsgummin ska vara onödigt dyra.
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Ett tips om dom börjar vara smådåliga är att ta lös dom från motorn och pensla med gummilim. Kostar en hundring på statoil =)
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Är ju såklart en kostnadsfråga då nån tok fått för sig att insugsgummin ska vara onödigt dyra.
Håller med dig! Speciellt när det inte finns nått som passa ti sin skoter så man måste köpa boyesen eller Vforce för över 3000kr. Tur att man får från USA för 263 dollar.
 

Mattias.o

Välkänd medlem
19 maj 2012
108
0
6
Men varför är det så dyrt för ? Idioter och hobby mördare !
Jag hoppas att skotern överhuvetaget funkar det är en chansning att köpa på sommaren! Men jag är nöjd än så länge nerdrevad speedtech burk 44 matta och annat variator kit blir nog kul !
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Jag hoppas att skotern överhuvetaget funkar det är en chansning att köpa på sommaren!
När jag köpte min skoter kika jag inte dom men såg sedan att det var hål igenom så man blev ju lite scary så vi haha limmade med värmepistol. Bättre än inget! men det kändes också scary så vi tog upp skiten o lappa nåra lager med gummilim. det blev iaf tätt. Men det e ju klart det börja ju lossna nu till sommaren så jag måste punga ut me 260 dollar för nya+ tull och frakt.

E det DJ variatorkit??
 

Mattias.o

Välkänd medlem
19 maj 2012
108
0
6
Vet faktiskt inte vad det sitter för variator kit men det var ej orginal killen som Hadde den innan gillade att piska puder sitter slp skidor på också :) varför bort med speedtech burken?:)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
varför bort med speedtech burken?:)
På detta forum är folk allergiska emot leva om burkar.
Själv kan jag tycka att det är onödigt att störa mer än nödvändigt.
Dock kan jag ju ändå tycka det låter nice. :)

Hade nog aldrig själv investerat i dylikt, framförallt då nya skotrar börjat få väldigt lätta och tysta burkar original :) (Medveten att du köpte din som den är nu)
 

Mattias.o

Välkänd medlem
19 maj 2012
108
0
6
Mitten tänkter du på dynan ? Så är den svart gul men är sugen på att klä om till helsvart .
Har ett extra kåpkit liggandes .är sugen på att lacka något kul är det någon som prövat att folera kåpor ?
 

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik