Hur man blir medlem i Sävast skoterklubb.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Runte, jag samlar på mig några stycken sen kommer jag över med namnlista och pengar. Är det ok??
Går alldeles utm till mig eller Pierre, kassören vistas mest på annan ort numera så han kan vara lite svår att få tag på numera, den kärleken.........................
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Hej alla glada!
Har idag stått på OK/Q8 mellan 10.30 och 14.00 och "raggat" nya medlemmar. Jag nådde inte upp till min målsättning på 15 nya men det blev 6st med ovan nämnda medlem så 5 färska idag!!! :)
Av alla dem ca. 100 pers jag pratat med idag så har vi fått otroligt mycket beröm för våra leder, flera har sagt att vi har dem bästa lederna dom åkt på, så ni som vet vilka ni är som gör ett sånt underbart jobb med lederna skall ha all heder!!!
Även fått lite tips och ideer från folk hur vi skall nå ut till fler, det kan vi diskutera på torsdag.
Imorgon blir jag nog runt familjen för husfridens skull då min sambo nu är riktigt HÖGgravid:) :)
Allt som allt har det varit mycket kul att prata med alla skoteråkare idag så detta kommer jag nog göra igen!!
Fridens all glada skotermänniskor
// Jörgen
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hej alla glada!
Har idag stått på OK/Q8 mellan 10.30 och 14.00 och "raggat" nya medlemmar. Jag nådde inte upp till min målsättning på 15 nya men det blev 6st med ovan nämnda medlem så 5 färska idag!!! :)
Av alla dem ca. 100 pers jag pratat med idag så har vi fått otroligt mycket beröm för våra leder, flera har sagt att vi har dem bästa lederna dom åkt på, så ni som vet vilka ni är som gör ett sånt underbart jobb med lederna skall ha all heder!!!
Även fått lite tips och ideer från folk hur vi skall nå ut till fler, det kan vi diskutera på torsdag.
Imorgon blir jag nog runt familjen för husfridens skull då min sambo nu är riktigt HÖGgravid:) :)
Allt som allt har det varit mycket kul att prata med alla skoteråkare idag så detta kommer jag nog göra igen!!
Fridens all glada skotermänniskor
// Jörgen
V Ä R L D S K L A S S!!!!!!!

Helt suveränt jobbat!

Respect!!
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hej alla glada!
Har idag stått på OK/Q8 mellan 10.30 och 14.00 och "raggat" nya medlemmar. Jag nådde inte upp till min målsättning på 15 nya men det blev 6st med ovan nämnda medlem så 5 färska idag!!! :)
Av alla dem ca. 100 pers jag pratat med idag så har vi fått otroligt mycket beröm för våra leder, flera har sagt att vi har dem bästa lederna dom åkt på, så ni som vet vilka ni är som gör ett sånt underbart jobb med lederna skall ha all heder!!!
Även fått lite tips och ideer från folk hur vi skall nå ut till fler, det kan vi diskutera på torsdag.
Imorgon blir jag nog runt familjen för husfridens skull då min sambo nu är riktigt HÖGgravid:) :)
Allt som allt har det varit mycket kul att prata med alla skoteråkare idag så detta kommer jag nog göra igen!!
Fridens all glada skotermänniskor
// Jörgen
Jörgen, du har gjort ett väldigt gott jobb och dessutom helt på eget initiativ, det visar att även om man inte är ute med sladden så ofta så går det utm att göra andra viktiga insatser för vår skoterklubb och dess medlemmar
Strongt
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Kanonbra jobbat! Och ett riktigt bra initiativ. Träffade en från Unbyn som du värvat vid ok, han kände dessutom Runar.
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Jag kan bara lyfta hatten för Jörgens fina insats idag.... Jörgen har efter egen idé och drivkraft lyckats inbringa 900:-
till Sävast sk iform av nya medlemmar... Detta konststycke visar tydligt att en och vars initiativ gör skillnad för klubben.
Det är inte utan att man känner sig stolt... och då syftar jag inte bara på Jörgen, utan på allas engagemang.
Och stolt då menar jag... att jag får vara en liten del i allt detta.

Ordf. Pierre
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Tack! Men jag vill att all uppskattning skall gå till våra inbitna ledsladdare!!! Utan er skulle inte alla berömma våra leder eller vilja vara med i vår klubb.
Det är lederna som är ryggraden i vår klubb!!! Det är lätt att stå några timmar i solen och vara på bra humör men att otaliga timmar slita i mörker och kyla med ledsladden
det kräver sina män, det är dem jag är stolt över att ha i klubben!
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Undrar om det kan vara någon som blir lite fundersam i sb med betalningen för medlemsskapet
Vårt officiella namn är Sävast Skoterklubb men när man knappar in vårt plusgironr så står där Sävast Skoterförening, visserligen samma men ändå.................
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sälj på dem ett kort ur blocket du fick, då vet dom att det blir rätt ;)

Nä då, jag förstår vad du menar, kan ju finnas någon som blir fundersam.

Bör åtgärdas!
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Dom som betalar in via inbetalningskorten får dom ett kort från ngt av blocken??? Eller kommer det att förekomma olika medlemskort??
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
I dagsläget kommer dom att få gamla typen, men de gäller ju lika bra som "block" korten.
Huvudsaken är att vi blir många medlemmar.
Framöver blir det nog samma kort till alla, från blocken.
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Hej Beretta
Men kan inte kassören ha ett block som han skickar ut ifrån?
Fick ju själv ett inbetalningskort, trots att jag själv har ett block att sälja ifrån...
kommer ta ett från blocket själv och betala till kassören den vägen...
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jepp, det är ju ett bra alternativ.
Tur att någon tänker... :)
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Korten som vi skickar ut med posten är ett betydligt billigare alternativ att framställa.
Blocken som kan säljas löst är ett mycket viktigt komplement till dessa billigare.
Om man har medlemskort från block eller inbetalningskort... spelar mindre roll.
Huvudsyften är att öka medlemsantalet och våra intäkter till klubben.

Ordf. Pierre
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Hej igen
Självklart skall vi tänka på kostnaderna!!
Dock kanske vi kan komplettera de medlemskorten vi skickar ut med posten.
Dom skulle väl också behöva TÄNK PÅ...-punkterna som finns tryckta på de som är i blocken??

Vi behöver ju bägge varianterna då de redan registrerade medlemmarna når vi ju lättast med ett inbet.kort:nod:
 

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Jag har ju tjatat om att det ska vara enkelt att bli medlem... i den andan funderade jag på att fixa en plusgiro-mall med färdigt ifyllt kontonummer... mottagare etc och där den som önskar kan fylla i namn, adress och andra kontaktuppgifter för att kunna skriva ut och skicka in med sina andra inbetalningar. Om man är en sån som skickar in... eller vill han en kopia av vad man betalt på sin internetbank exempelvis.
En annan användning är ju att det då går att skriva ut färdiga inbetalningskort så vår käre kassör inte behöver handskriva korten och istället kan spara krafterna till skotersäsongen.
Har vi tillgång till dylik mall för datoranvänding genom kontot hos plusgirot? Funnderar annars på skriva till Plusgirot och fråga om man kan få en. Går alltid Scanna in en blankett men...

Undrar om det kan vara någon som blir lite fundersam i sb med betalningen för medlemsskapet
Vårt officiella namn är Sävast Skoterklubb men när man knappar in vårt plusgironr så står där Sävast Skoterförening, visserligen samma men ändå.................