Hur man blir medlem i Sävast skoterklubb.

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Sävast skoterklubb bildades 1992 och under 2009 så sålde vi 120 medlemskort.
Vi har en egen skoterstuga invid Notträsket och underhåller 65km Led.

För att bli medlem så sätter du/man in 150:- på Postgiro. 6379633-8
Obs.Märk med namn,adress och mailadress
I medlemskortet ingår alla som bor på samma adress
Det finns en del rabatter knytna till medlemskapet dessa är under uppdatering.

För övrig info kontakta Ordförande L-O Landén 070-6122890
eller via mail: larsolovl@hotmail.com


Vår hemsida: http://savastskoterklubb.ath.cx/
Hemsidan ligger för närvarande nere, tyvärr, pga av flytt.
 
Senast redigerad av en moderator:

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Går det att skicka ut ett massmail igen till alla medlemmar att det är här vi håller till nu?? Känns som om vi bara är 10talet sävastmedlemmar här tillika vi som träffas ute kring sladdning och arbete, får vi ut vårat budskap??
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Går det att skicka ut ett massmail igen till alla medlemmar att det är här vi håller till nu?? Känns som om vi bara är 10talet sävastmedlemmar här tillika vi som träffas ute kring sladdning och arbete, får vi ut vårat budskap??
Tyvärr så har vi inte e-postadr till alla medlemmar, bara ca 50%, satt i början av förra säsongen och ringde runt för att inhämta adr för dom som då saknades men det är ett digert jobb

Har skickat ut till dom vi har om vårt nya ställe men det kanske skulle behövas igen
Å andra sidan är det väl ung samma freaks som inne här som var på den "gamla"
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Har medlemskorten börjat skickas ut?? Eller är det bara jag i år igen som inte får ett:worried::blink::wondering:
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej,

Medlemskorten har börjat skickas ut...

Maila mig så vidarebefodrar jag till kassören.

Ifall det blivit något fel.

Mvh Ordf. Pierre
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Sist jag fick uppgifter av vår kassör så var det 90st medlemskort.

Vi var drygt 120st i fjol... alltså har ca. 30st inte haft råd i år.

Ordf. Pierre
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Jag tror inte det sitter i kostnaden, det är nog tyvär mer mentaliteten...
Undrar om man skulle köra med uppsökande verksamhet, typ ställa sig vid OK/Q8 en helg och fråga alla skoteråkare där om dom vill vara med.
Skulle det vara ok att göra så? Eller är det bara kassören som har den befogenheten? Jag menar att ta betalt så på en gång...
Det var ju så jag själv blev medlem vid en träff ute vid kojjan
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Jag tror inte det sitter i kostnaden, det är nog tyvär mer mentaliteten...
Undrar om man skulle köra med uppsökande verksamhet, typ ställa sig vid OK/Q8 en helg och fråga alla skoteråkare där om dom vill vara med.
Skulle det vara ok att göra så? Eller är det bara kassören som har den befogenheten? Jag menar att ta betalt så på en gång...
Det var ju så jag själv blev medlem vid en träff ute vid kojjan
Det var en mkt bra ide, i min värld har alla som skulle vilja ta på sig en sådan uppoffrande gärning fulla befogenheter
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej Ojlind,
Vi har inga inpinkade revir eller onödig byråkrati i vår klubb... alla bidrar med sin förmåga och kunskap på sitt sätt.
Vill du hjälpa till med detta så är det perfekt... det du behöver är några blanka medlemskort och en lista att
fylla i dom du värvar... och låt säga att ex. för vart tionde sålt medlemskort så skickar du in uppgifterna och pengar till kassören.
Om detta är intressant så kan du maila mig... så fixar jag medlemskort och en Excel lista så du kommer igång.
Ordf. Pierre
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Hej hej
Får jag inga förhinder( resa till BB ) så tänker jag nog ställa mig där typ mellan 10 till 13 eller 14 på lördag eller söndag.
Kanske jag hämtar med mig kombisladden så det liksom syns att man är från klubben.
Jag känner att jag måste göra ngt för denna underbara klubb då jag fått dåligt med tid för ledsladdning :(

Pierre du har ju min mejl sedan tidigare(har ingen mejl hemma) så du kan väl skicka excelfilen, kanske kan man ta betalt och skicka medlemskorten i efterhand??
 

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Lite fler skyltar om vem som sköter lederna här och där kanske? Har sett några på Gruvberget men få på lederna runt kojan/kraftledningen exempelvis. Liten informationstavla vid OK-Sävast? Möjlighet "köpa" medlemsskap direkt i kassan på OK-Sävast/Ica Sävast?
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej Ojlind,
Du behöver ingen speciell Exelfil, du kan skriva på ett vanligt papper... det enda du behöver skriva upp är:
Namn?
Adress?
Mailadress?
Sedan lämnar du detta till kassören med pengarna, så skickar han ut medlemskorten.
Och nu till Snowys fråga och ideer,
Jag skulle kunna fixa mera skyltar för att sätta upp på strategiska ställen.... bra ide.
Gällande informationstavla på OKQ8.... så var det en bra ide också, vi får bara klura på hur den skall se ut.
Vi har även pratat om att sätta upp en informationstavla vid skoterstugan.
Möjlighet att lösa medlemskap direkt på OKQ8/Ica Sävast, det har vi faktiskt diskuterat i styrelsen
men tyvärr så har vi inte fullföljt iden... däremot kan man lösa medlemskort på Rekord Jakt & Fiske.

Ordf. Pierre
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Då fixar jag det på jobbet imorgon. På årsmötet kanske vi kan diskutera fram hur en sådan skylt skulle kunna se ut, kanske även diskutera om de skall få sälja medlemskap på OK/Q8.
Kanske även det jag föreslog tidigare med ett anslag vid oljorna på ok eller vid drickorna på ica med texten: visst stödjer du din lokala skoterklubb? för 150kr... etc.
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Precis... Gällande skylten kan vi ta på årsmötet... jag har diskuterat tidigare med Rikard som driver OKQ8 om eventuell försäljning av medlemskort.
Han har lovat att ställa upp på det, han har tidigare sålt ledkartor för vår räkning utan att ha något för det... anslag tror jag också funkar där.
Däremot så tror jag det inte blir lika lätt med Ica Sävast... Han är inte lika sugen med anslag i butiken... förmodligen pga vi är ej dom ända med de behovet.
Sen så vill jag önska dig lycka till med värvningarna...

Ordf. Pierre
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Precis... Gällande skylten kan vi ta på årsmötet... jag har diskuterat tidigare med Rikard som driver OKQ8 om eventuell försäljning av medlemskort.
Han har lovat att ställa upp på det, han har tidigare sålt ledkartor för vår räkning utan att ha något för det... anslag tror jag också funkar där.
Däremot så tror jag det inte blir lika lätt med Ica Sävast... Han är inte lika sugen med anslag i butiken... förmodligen pga vi är ej dom ända med de behovet.
Sen så vill jag önska dig lycka till med värvningarna...

Ordf. Pierre
Tack! Jag siktar på 15 nya så får vi se :) Vore dock kul om jag har fel och det blir fler!!!