Hur lång P-ficka behöver ett skoterekipage?

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Om man inte räknar in EU-standarden för bilar på 25,25m. Annars har du helt rätt. Nu gällde inte frågan lastbilsekipage för de har jag koll på sen tidigare. Du och jagheterdaniel har rätt i att alla som passerar en P-ficka och behöver stanna kommer att försöka få plats på den.
jo visst finns dom också, men är så liten skillnad så får man in en 24m bil så får man nog in en 25,25 också. ska man nu göra en p-plats så är det ju lika bra att den går att utnyttja till allt, skoterförare använder den på dan, och på kvällen kan lastbils chaffisarna ta dygnsvila där. två flugor i en smäll, och de måste ju vara mest valuta för pengarna så att säga, speciellt om den fickan nu är 22m, så behövs det ju inte jättemånga meter till för att få in alla sorts ekipage

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Är det bara jag eller låter det här helt korkat? Finns väl nog med p-fickor att lasta av på?
Lägg pengarna på stöd till skoterklubbar så att dom kan lägga mer energi på att göra bättre leder istället.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Vilken bredd på p-fickan är optimal då? Man vill ju inte parkera 1m från där andra ekipage/bilar passerar.

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Enklast är kanske att skippa fickorna och göra en enda lång parkering med skyltar som uppmanar att lämna utrymme. När jag lämnar 4 meter till framförvarande så kan jag även nyttja den luckan att köra fram i när jag skall lasta, om bakomvarande inte visat samma omtanke som jag.
Ett alternativ kan ju vara en "drop zone" där man kan stå när man lastar av eller på, för att sedan ställa sig i en mindre ficka. Då får man ju minimalt med skotertrafik bland bilarna också.
Är det riktigt seriöst kunde man ha en lastkaj där de som saknar tipp eller ramp kan backa till.

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Är det bara jag eller låter det här helt korkat? Finns väl nog med p-fickor att lasta av på?
Lägg pengarna på stöd till skoterklubbar så att dom kan lägga mer energi på att göra bättre leder istället.
Åk upp till gränsen ovanför Vuoggatjålme en solig dag i början av maj så får du se där det hade behövts en 2km parkeringsficka på båda sidorna av vägen :)

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Åk upp till gränsen ovanför Vuoggatjålme en solig dag i början av maj så får du se där det hade behövts en 2km parkeringsficka på båda sidorna av vägen :)
Jo jag är där och kör en hel del :)
Det skulle behövas väldigt många p-fickor för att alla ska få plats.
Varför inte göra en större yta bredvid vägen på några hundra kvadrat istället?

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
34
Umeå
Jo jag är där och kör en hel del :)
Det skulle behövas väldigt många p-fickor för att alla ska få plats.
Varför inte göra en större yta bredvid vägen på några hundra kvadrat istället?
för att då skulle de bli ett jävla kaos och folk skulle parkera in varandra :)