hur gammal var du när du fick köra skoter första gången?

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
skulle tro att jag var runt 4 år, kommer ihåg att jag hittade av en tall me 250in jag körde ;) (dock hände inte det första gången)
 

108449

Medlem
12 nov 2006
10
0
1
Kalix
Alla värkar ju börjat köra rätt sent ? Sjävl körde jag på egen hand när jag var 2 på min kitty cat, Vintern efter bytte jag upp mig till en rave 150 cc :D
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
körde skoter för mig är inte när man sitter framför farsan för då styr man tycker jag iaf...
var 10 när jag fick köra helt själv på farsans gamla puma..
 

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
första skotern var väll en elan har jag för mig :p var 6 år då och körde upp varenda kvadratcentimeter på sjön:D senare blev de en br som jag börgade köra vid 7-9 års ålder senare har de bara blivit större maskiner.
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Var vär 5-6 eller nåt när man fick köra me pappa sittandes bakom :D När jag var 7 fick jag och brorsan en kitty-cat ;)
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Är väl mer eller mindre uppfödd med skoteråkning så att bestämma när första gången var är lite halvsvårt. Det ägde rum med en Skidoo Everest 440, lång och jag minns att jag hade förkärlek till att åka in i skogen på bänniga ställen där jag satte fast skotern som saknade back så att far fick lyfta. Åtta var det nog med något mer skoterliknande, 550 mountaincat som det var ypperligt roligt att slå sina personliga hastighetsrekord med.
 

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
jo det är ju så att man e ju uppvuxen med skotrar och maskiner men tillbacka till ämnet!
men mamma berättade att jag var 3 månader när jag första gången åkte skoter satt i släden efter foxen uppvuxen bland skoter och lastbils avgaser! där för är de väll man har så stort intresse just för de :)
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
runt 6år, puttrade runt på en wildcat 700 =) Var dock farsans, men han lät mig köra i stugan, vågade ju inte köra så långt eller fort, men visst fanns det lite pulver under huven
 

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
va 9 tror ja hade kört farfars ski-doo formula plus innan och sedan fick jag min första egna skoter en yamaha et 340 -87a den har vare med om mycket den stubbar, en lekstuga (häng gas i 40-50 blås) skulle ut å åka ve en lördag tror ja och gick ut starta skotern. gick kanon tills ja slog av chocken å komm åt gasen med handen när jag skulle ta på mig hjälmen så från ingenting till ful spet bort över rätt in i slipers muren å gick efter den jäven runt knuten på huse och rätt in i lekstugan på backsidan flytta lekstugan 20 cm trots att den skog på backen plus att det var ca 50 cm med snö hehe. plus att ja har smaka in i ett träd med den å oj oj oj stackars skoter