Hur gammal är alla?

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Fyller snarton(17) om 1 månad och 20 dagar, har en Indy 500 SKS EFI -93 som jag har köpt för egna pengar. Blir eventuellt en nyare skoter nästa år för egna pengar :)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Jag är 18 år och är inne på min fjärde skoter. Jag har tjänat ihop vartenda öre till alla maskiner. Köpte första när jag var 15 :D men har kört skoter sen jag var ca 11-12, lånade då grannens Polaris Apollo "Apollonet" även kallad :laugh:
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag är 18 år och är inne på min fjärde skoter. Jag har tjänat ihop vartenda öre till alla maskiner. Köpte första när jag var 15 :D men har kört skoter sen jag var ca 11-12, lånade då grannens Polaris Apollo "Apollonet" även kallad :laugh:
Hahaha:laugh::laugh::laugh:, passande smeknamn:hahaha:
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
He he he he he he he he......
Kört skoter sen 7 års åldern med farsans MX formula 470 och
Uffes ockelbo 4500 (R-477) och har alltid älskat skotrar sen dess!
Fick en Ski doo Mini Z med stor syrran och lill brorsan När jag var 7-8 år

de ni!
Samma som dom andra i skoter "gänget", dom trattarna kör:
#Yamaha ET 250, Ska köpa en AC zxr 500 elr så. :hmmmm:
#Yamaha Phazer II 488, ska byta till Polaris 440 typ...
#Ockelbo 600 sa-299, men snart en lynx 330.

Mina egna maskiner.... :laugh:

#1. Ski doo eversest 340 f/e elektric -79:a
står utan motor, han köra den i en vecka max... :bawling:
Den saten skar ju! :mad:


#2. Julen 2008 Bästa julen EVER!!!! Fick den av farbror Sune :D
Ski doo trapper 602 (503) f/e -80:ia går som en dröm och den VROOOOOOLAR med 6 st STORA O.
(hål i grenröret, dåligt svetsat av pappa). :eek:

#3. Ski doo Everest 464 l/c Elektric-80:is å är trasig. :argh:


Tro f#n att jag kan köra!
Men Trappern går inte mer 60-70 men en annan femma med 464:an :D

BREDBANDARE!!!! :evil:

Skaffa en skoter som tar sig fram överallt i skogen (och i buskaget) spårat som ospårat....
- Trapper 602 (503)
 
Last edited:

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Trött på alla pappa-betalar-typer. :evil:
När fan ska man lära sig att ta hand om sig själv och inse att allt inte kommer på silverfat om man blir enormt bortskämd?.....



eh...ja typ....

Jag fick 340:n av farsan för att den var till mamma ienkligen men hon kör ju alldrig skoter ju, mamma sa att jag kunde få den när jag var redo för en egen skoter.

Trappern fick jag av min farbror för den stog ivägen bara i garaget, det var julen 2008.

464:an fick jag av min morbror som bor i Thailand och han lär ju va kvar där med sin fru och barn. Skotern stog under en presenning i harads hos min morfar och dom hade kommit överens om vad som skulle göras med den, dom ringde runt och ingen ville ha den å då ringde morfar till mig om jag ville ha den, den e gratis: ja, det ville jag och vi hämtade den.

så ingen har ju direkt köppt skotrarna åt mej :D

Trapper 602 OWNS
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Trött på alla pappa-betalar-typer. :evil:
När fan ska man lära sig att ta hand om sig själv och inse att allt inte kommer på silverfat om man blir enormt bortskämd?.....



eh...ja typ....

Jag fick 340:n av farsan för att den var till mamma ienkligen men hon kör ju alldrig skoter ju, mamma sa att jag kunde få den när jag var redo för en egen skoter.

Trappern fick jag av min farbror för den stog ivägen bara i garaget, det var julen 2008.

464:an fick jag av min morbror som bor i Thailand och han lär ju va kvar där med sin fru och barn. Skotern stog under en presenning i harads hos min morfar och dom hade kommit överens om vad som skulle göras med den, dom ringde runt och ingen ville ha den å då ringde morfar till mig om jag ville ha den, den e gratis: ja, det ville jag och vi hämtade den.

så ingen har ju direkt köppt skotrarna åt mej :D

Trapper 602 OWNS
Jag har haft en Lynx 20 eller vad dom nu heter samt en indy sport 340. Dom två betalade pappa. MEN EDGE'N OCH SRX'N HAR JAG BETALAT SJÄLV!!!!!!! DU behöver ju inte döma ut alla bara för att du inte är nog gammal för att skaffa dig ett jobb av något slag och tjäna ihop pengar själv!
 
Last edited:

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Trött på alla pappa-betalar-typer. :evil:
När fan ska man lära sig att ta hand om sig själv och inse att allt inte kommer på silverfat om man blir enormt bortskämd?.....
Hej!

När jag var 15 fick jag en Skidoo renegade 600sdi -07.
Ska du skälla ut mig eller starta en hatklubb emot alla som får saker av sina föräldrar?

Du kan ju säga hur en 15åring ska hå råd med skoter utan hjälp från föräldrarna.
Eller vänta nu, gör inte det. För jag orkar inte ens bry mig.
 

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Köpte min första för 2 år sen bara då jag var 20 alltså, det var en indy special 500 -90 men sen dess har jag av verkat både en srx 600 och en rave 800.
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Hej!

När jag var 15 fick jag en Skidoo renegade 600sdi -07.
Ska du skälla ut mig eller starta en hatklubb emot alla som får saker av sina föräldrar?

Du kan ju säga hur en 15åring ska hå råd med skoter utan hjälp från föräldrarna.
Eller vänta nu, gör inte det. För jag orkar inte ens bry mig.
Väl skrivet!!! Så ska det låta, dock jag har fått mina skorar för dom har bara vart ivägen i garage och på gårdsplanar :D Everest 340 elektric var min första skoter och jag var väll typ 10 år då. I alla såna här avlidna byar säger jag bara en sak: Här upphör allmän lag!
:rock:
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Jag har haft en Lynx 20 eller vad dom nu heter samt en indy sport 340. Dom två betalade pappa. MEN EDGE'N OCH SRX'N HAR JAG BETALAT SJÄLV!!!!!!! DU behöver ju inte döma ut alla bara för att du inte är nog gammal för att skaffa dig ett jobb av något slag och tjäna ihop pengar själv!
Jag dömmer inte ut någon!
Och det där med jobb stämmer då inte, jag har arbetat mig upp för dom här grejerna, fattar inte ens hur du kan tro att jag DÖMMER ut någon.
För det gör jag inte! Jag har arbetat skiten ur mig!
Och jag ska inte ens börja med att skriva allt jag har gjort för att förtjäna grejerna!
Och dem är inte bara mina maskiner och desutom så har jag visst hjälpt med pengar, jag har uppoffrat massor av saker för det här! Så kom inte och säg att JAG dömmer ut alla andra på forumet, jag har har faktist kämpat för maskinerna och förtjänar dem!

Jag har fått everesten av pappa för att han fick den av sin brorsa på 90-talet och skulle ge mamma den men mamma ville inte ha den så då fick jag den istellet, nu har brorsan den efter mig, allt går runt!

Trappern fick jag av min farbror julen 2008 för den stog ivägen i garaget och jag har hjälpt han med lite saker och jag betalade lite som plus och det var som en julklapp men ändå så har det kosstat pengar för att repa skotern för lådan och motorn var trasig.

Everest 464 fick jag av min morbror som bor i THAILAND och han har fru och barn där nu och skotern stog i harads och rostade och den är rätt så trasig och så vidare och jag ska bara ha motorn från den och repa den.

Så jag dömmer inte ut någon! För jag har jobbat och slitit för dom här!
För din pappa har ju också betalat skoter åt dig så vad skilljer dig och mig då!? Enda jag fått gratis är motorn, eller 464:an från everesten! och jag ska köpa egen själv! :mad:
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
nja, vet inte, vet inte ens hur du menar ens men farsan kör taxi och det suger för att han får knappt sova alls och det är bara att sitta bakom ratten hela dagarna och när han har långledigt hinner han knappt göra nått än att sova för att han är så trött. han var nästan en pluggis i skolan men, vf det sket sig för han iallafall :eek: Men jag kan inte klaga, för det finns dom som har varken skoter, cykel, skola, hus o.s.v
Och jag har medkänlsa för dem och jag vet att saker och ting serveras inte på silver fat.
Dock har jag själv jobbat hårt för att få tag på maskinerna, men har haft farsan vid min sida och att fixa grejerna för mina första maskiner har alldrig vart så att man kunde vara och köra iväg direkt då så det har vart lite skruvande innnan man kan ha köra dom... :(

Men därimot min kompis får nya mobiltelefoner 3 gånger om året och nästan detsamma med skoter, det är annat det. Eller, det är hur det verkar... Där jobbar farsan på coop som delägare och morsan hans vet jag inte vad hon gör men bättre skola hade dom inte än farsan min...
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
nja, vet inte, vet inte ens hur du menar ens men farsan kör taxi och det suger för att han får knappt sova alls och det är bara att sitta bakom ratten hela dagarna och när han har långledigt hinner han knappt göra nått än att sova för att han är så trött. han var nästan en pluggis i skolan men, vf det sket sig för han iallafall :eek: Men jag kan inte klaga, för det finns dom som har varken skoter, cykel, skola, hus o.s.v
Och jag har medkänlsa för dem och jag vet att saker och ting serveras inte på silver fat.
Dock har jag själv jobbat hårt för att få tag på maskinerna, men har haft farsan vid min sida och att fixa grejerna för mina första maskiner har alldrig vart så att man kunde vara och köra iväg direkt då så det har vart lite skruvande innnan man kan ha köra dom... :(

Men därimot min kompis får nya mobiltelefoner 3 gånger om året och nästan detsamma med skoter, det är annat det. Eller, det är hur det verkar... Där jobbar farsan på coop som delägare och morsan hans vet jag inte vad hon gör men bättre skola hade dom inte än farsan min...
öhm ja där har du ju svaret på din egna fråga, ALLT I VÄRLDEN ÄR INTE RÄTTVIST!