Hur gammal är alla?

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
KÖPTE min första everest 440 när ja var typ 9-10 år, sen när jag var 12-13 köpte jag å syrran en Lynx racing 440. ( 15 för nuläget )
 

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
17 nu och fyller 18 i April.
Första skotern var en "välanvänd" Lynx Finlandia 1982. Den andra och nuvarande är en vältuktad Polaris Indy med motorn från Finlandian men den tredje skotern kommer inom en snar framtid för Polarisen håller inte länge till. Motorn håller på att ramla ur...
 

johan-ö

Välkänd medlem
1 jan 2009
232
0
16
roteberg
köpte första skotern när jag var 13år en yamaha gp 292 skrev man ordet snö på en lapp så fastna man. har efter den haft ca 20-25 st av alla möjliga modeller mest yamaha. är 35 år nu och har en ski-doo nu. skruvat med bilar och skotrar i hela livet typ.
 

Bäcker

Medlem
23 okt 2006
48
0
1
Orsa
Är 18år. Familjen köpte en Venture 500 XL när jag var typ 12-13år. Den finns fortfarande kvar,
men nu åker jag på en Rev 600 SDI -04 :)
 
D

Deleted member 9532

17år nu. Första skoter som tolvåring. Är inne på den tredje nu :)
 

andreassmedh

Aktiv medlem
7 dec 2008
84
0
6
insjön
tycker att det är många som är under 16 här?? är inte 16 åldersgränsen för skoter åkning på allmänna leder???

själv är jag 32 älskar o åka skoter bästa som finns på vintern (på sommaren är det hoj som gäller):beer:
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Men det var ett väldigt gnäll på att folk kör skoter innan de är 16.
Är väll 98% här på forumet som gjorde det.
Ändå är det 5% som gnäller.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Mitt mellan 40 o 50

Började karriären på enkelstånkad Valmont dubbelbandare runt 70, var ju bara kliva på o gasa för man hade sett hur faderskapet gjorde, nu följde den ju bara spåret men fader var i alla fall svettig innan han fick stopp på färden för redan då höll man stumt. Sedan var det kört då intresset var väckt , 2 cyllad Valmont, Elan 1 o tvåcylindriga, Alpine 640 en maskin för män!, Lynx 535, everestar, olympique, några mellanår med diverse Polaris o nån yamaha, någon Summit o sedan Lynx 59 fläkt o sedan hela serien vätskekylda Bredbandade Lynxar.
Jobbar på "back to basic" med lite renovering av ockelbo 600 o en Elan 70 talare, SnoTric 60 talare, everest 80 talare o söker någon lämplig 90 talare så man har hela raddan...:hello:
 

Kkthxbai

Aktiv medlem
9 dec 2008
50
0
1
Timrå
16 år, fick min första skoter som jag delade med bror när jag var 4, detvar en strypt elan som gick 20 :) första helt egna fick jag nu denna vinter och det är en Lynx rave 550 06a. Har åkt skoter sedan jag var ungefär 1 år :p
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
16 år, fick min första skoter som jag delade med bror när jag var 4, detvar en strypt elan som gick 20 :) första helt egna fick jag nu denna vinter och det är en Lynx rave 550 06a. Har åkt skoter sedan jag var ungefär 1 år :p
Trött på alla pappa-betalar-typer. :evil:

När fan ska man lära sig att ta hand om sig själv och inse att allt inte kommer på silverfat om man blir enormt bortskämd?

Själv är jag 15 men köpte min V-max för egna pengar. Inte mycket skoter, men den är iallafall min och köpt för egna pengar.
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Håller med syst3m där. Är i samma ålder och tjänat ihop varenda krona av min..
Men visst, skulle farsan peka ut en ny lynx i en affär och säga att den får jag skulle jag ju inte tacka nej direkt :) ..
Men det kommer ju aldrig hända så jag får forsätta vara lagomt avundsjuk över alla ungar med nya skotrar. men däremot finns det inget bättre än att köpa nått för sina väl ihop tjänade pengar
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Håller med syst3m där. Är i samma ålder och tjänat ihop varenda krona av min..
Men visst, skulle farsan peka ut en ny lynx i en affär och säga att den får jag skulle jag ju inte tacka nej direkt :) ..
Men det kommer ju aldrig hända så jag får forsätta vara lagomt avundsjuk över alla ungar med nya skotrar. men däremot finns det inget bättre än att köpa nått för sina väl ihop tjänade pengar
Ja visst är det gött att känna att man kan själv :) Köpt grejer själv för 30+ kkr, t.om. bensinen till mopparna har man fått pröjsa själv. Men det känns gött och man förbereds ju inför stora livet :D