Hur gammal är alla?

tobbe91

Aktiv medlem
1 nov 2006
92
0
6
Loke
ja jag är ny här och är 15år och håller på och jobbar ihop pengar just nu så jag kan köpa en nästa vinter iaf ta förarbeviset.:cool:
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
För gammal! Om 2 månader fyller jag 30 sommar :eek: och har sjukt med åldersnojja..jag vet att livet är över då :eek:
 

larsan

Medlem
2 nov 2006
14
0
1
För gammal! Om 2 månader fyller jag 30 sommar :eek: och har sjukt med åldersnojja..jag vet att livet är över då :eek:
Vafan säger du pojk! Vi vet ju alla att livet börjar då. Man har ynglat av sig(kanske), ekonomi stabiliserat sig och man har råd med alla leksaker haha. :D
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Vafan säger du pojk! Vi vet ju alla att livet börjar då. Man har ynglat av sig(kanske), ekonomi stabiliserat sig och man har råd med alla leksaker haha. :D
Nej nej! Då har man precis hunnit jobba av sig studieskulderna som var skyhöga då man gick ur högskolan vid 25års ålder och lever på existensminimum med ett jobb på lokala macken eftersom det inte finns ett vettigt ledigt jobb i det här landet :D
 

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
Gott om valpar på forumet.....endel e ju knappt moppe myndiga

Själv så skulle jag vägra släppa ut min unge på en skoter som har lika effect som en tyngre båge
 

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
jag var 13 år då jag fick min skoter en ski-doo citation stylade den lite med styrhöjare och styre xD just nu så fungerar den inte vet inte vad felet är :(
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Gott om valpar på forumet.....endel e ju knappt moppe myndiga

Själv så skulle jag vägra släppa ut min unge på en skoter som har lika effect som en tyngre båge
Ja, mina grannar höll på att köra ihjäl varann i vintras...
 

ricky

Välkänd medlem
9 nov 2006
218
0
16
Jag är 15 år, född 1991.

Jag har köpt min första egna skoter nu i år.
Polaris Indy 500 Efi -93.

Det som är bytt/fixat är:
Helt ny 23mm matta
Crosstyre & 4" styrhöjare
Renoverade boggiedämpare samt nya lager och boggiehjul
Sekundär och primärvariator renoverade
Vevstaken renoverad
Nyköpt batteri
Nya coromantstyrstål
Nya bromsar
Nytt backreglage
Nytt gashandtag
Rött bukskydd
Röda plastbelag
Nya packningar i cylindern
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Gott om valpar på forumet.....endel e ju knappt moppe myndiga

Själv så skulle jag vägra släppa ut min unge på en skoter som har lika effect som en tyngre båge
Hur gammal är du själv! jo du har rätt det är mycke snorhyvlar här som knappt har vinglat ur grundskolan
men skotrar har dom dessutom moddade så man undrar ju vad dom har för knep som inte jag hade för att få sej en skoter
av föräldrarna.
 
Last edited:

fraro

Aktiv medlem
13 nov 2006
50
0
1
Kristinehamn / Ölme
Jag är ny på forumet och är 32 år.
Har enbart haft (har) en skoter, en ZRT600 -96.
Men jag försvarar mig med att jag har aldrig ägt en skoter tidigare pga av snöfattiga vintrar där jag bor. Sedan fick jag åka på skotersafari med en leverantör som smörade för oss på det företag jag jobbar på. Sen var jag fast!

Nu hade vi tur vintern 05-06 och fick mycket snö, då det blev en del åkande + att vi åkte iväg lite norrut för mer åkande och besökte även svenska rallyt på skoter (rekomdenderas).
 

infront_off

Medlem
25 nov 2006
24
0
1
hej är 16 min första skoter var en polaris indy trail 480... min andra var en jag 440 -91 och nu kör ja en rxl 650 -92 som jag har helrenoverat:D går väldigt bra nu:D ska stoppa dit lite småsaker senare:p
 

/Lynx/

Medlem
7 nov 2006
8
0
1
Kalix
Strax 18 bast

Har bytt skoter inför varje sesång sen jag köpte min första riskokare;P
Första skoter stx 440 borrad, sedan phazer 480, mach1 583, rxl 650 förgasare, indy 500 trimmad, mxz 600 -00, enduro 600 -02, enduro 600 -04.

Kän dig stark, kör Lynx!