Hur gammal är alla?

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
Tja Kalle Heter jag,tänkte skriva lite om mig själv,fyller 32år snart,har jobbat som mekaniker i snart 10år,kört skoter i hela mitt liv,skruvat likaså,kommer i från Rönnöfors, 1,5mil från skotrarnas mecka Åkersjön,bor på frösön i jämtland,
saker jag HATAR med forum är..... ALLA SNORUNGAR SOM FÖRSTÖR ALLA TRÅDARNA!!! så man är tvungen att gå igenom 38 sidor me skit som inte ens handlar om saken/sakerna som trådskaparen skrev,tycker även att man kan fylla i kontaktinformationen lite bättre så man ser vart alla kommer i från samt riktigt namn ålder m,m
saker som är BRA med forum.... man lär sig mkt som man kanske inte kunde förut,får mkt inspiration,och man kan hjälpa alla som har problem som kanske inte kan så mkt själva.

kan även ta på mig lite moderator jobb och sålla lite onödiga inlägg,kollar runt lite här inne nästan varje dag

Kan inte hålla med dig mera!


Själv kör man en Snopro 440/600 -06 och är 16år :)
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
17 år. far köpte en sks 800 till familjen som endast jag körde i vintras, dock så ska jag betala av den nu framöver över pga splittrad familj. så det blir jobba nu framöver :)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Kommer faktiskt inte ihåg om jag skrivit i tråden tidigare..

Iallafall, Fyller 21 nu den 24e augusti och kör en Polaris XLT SP -96 och planerar inte att byta upp mig heller, snarare bygga vidare på XLT´n, enda tidigare seriösa skotern jag har haft är en Lynx enduro 600 -98 när jag var 15år, som såldes till förmån för a-traktor då när man skulle fylla 16.. annars har man alltid haft gammskräp som nån srv osv, förutom när man lånade farsans skotrar när man var yngre :)

Men har kört skoter sen man lärde sig gå näst intill :)
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
26år
första egna skoter va en indy sport 440-91 va då 15år
plus en hel del imellan.
nuvarande maskin är en m7a under lite moddning.
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Kommer faktiskt inte ihåg om jag skrivit i tråden tidigare..

Iallafall, Fyller 21 nu den 24e augusti och kör en Polaris XLT SP -96 och planerar inte att byta upp mig heller, snarare bygga vidare på XLT´n, enda tidigare seriösa skotern jag har haft är en Lynx enduro 600 -98 när jag var 15år, som såldes till förmån för a-traktor då när man skulle fylla 16.. annars har man alltid haft gammskräp som nån srv osv, förutom när man lånade farsans skotrar när man var yngre :)

Men har kört skoter sen man lärde sig gå näst intill :)


tror fan de är 4-5 gången ja såg du ha skrivit i tråden redan:hello:
så ja de har du.
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
16 år... fyller i oktober... första egna skotern var en yamaha sxr 600 01.. köpte den för egna pengar när jag var 15.. för 17 000 kr
 

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Tjenare, heter Samuel fyller 18 på freda:beer: KOmmer från glommersträsk ( världens j***a snöhål... ) PÅ fritiden brukar ja mest köra skoter, skruva i diverse motordrivna fordon och cykla me hardyn...

OcH ja kör en rmk 500 -01 som ja köpte iår..
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Alex är mitt smeknamn irl som säger ;)
24 år och har bara pysslat med skotrar i unga 2 år.
Fick ett sug eller en känsla en höst att skoter skulle fan kul, hade kört några gånger tidigare i tonåren så jag visste ungefär hur det var.

Och ja skoj var det ju så ett IQR 800 projekt senare hoppas man på att det kommer bli roligare än nånsin i vinter :D
Så med tanke på att man knappt hade kört nån skoter innan och aldrig ens rört en motor har det varit rätt så lärorika år :)
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
jag är 21 år fyller 22 i december, har kört skoter så länge jag kan minnas. Min första skoter var en yamaha SRV 540, sen hade jag en till SRV efter den. Nu senast hade jag en ZR 600 efi -01 och nu kör jag en mountain cat 800 -01 som är förlängd till 151".
 
B

Buktholmen

15 år idag, har kört skoter länge, men hur länge vet ja inte. Kör somsagt ET'n nu men ska nog köpa nytt i år :)
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
26 år
har en mountain max och en vector mountain. första skoter var en srv sedan en vmax 700.
kör även cross yamaha 250.
bil passat, volvo bmw och en mazda
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
ja är 16 bast och min förstaskoter är edge 600an ja har nu. men ja har haft en ***** massa moppar från då ja var 12.
1.suzuki lt 80cc
2.kymco kxr 250
3.honda mt5
4.honda mt5
5.norsjö shopper
6.yamaha fs1
7.derbi drd limited edit. 1 av 50 i sverige
8.suzuki k50b
9.polaris edge 600 02

suzukin och skotern e de enda ja har kvar, men ska sälja den å köpa bil

är det bara jag som inte fattar vad han säger?
"förstaskoter är edge 600an ja har nu"
plus verkar som han kvaddar många mopeder:D
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
18år.
Första skotern när jag var 16. Sxr 600 '02.
Har sen dess haft jävligt många skotrar =)
Till vintern kommer jag frakta runt röven på en Vector MTN '06

Pluggar BilSystemTeknik. Jobbar under min lediga tid som HD mek.
Sista året på skolan nu.

Till hösten har jag ansökt till Hennessey perf. för en 14veckors utb. Bara hålla tummarna!