Hur funkar skoterledskartan Kartman gör?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag har använt den senaste året, och den funkar kanonbra, iaf för mig. Jag är ingen ledglobetrotter, men jag använder den på så sätt att jag ser lederna i röda feta linjer, och kan på så sätt enkelt använda dem som referenspunkter när jag friåker.

Utan kartman så skulle jag inte ens använda gps, men nu gör den gps:en till ett ovärderligt hjälpmedel.
 
Reactions: Bola

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Funkar den och ha i flera Gps eller måste man köpa en karta för varje gps tänkte har ju 2st en på varje skoter.
 
Reactions: trixa

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Den är låst till en specifik enhet (man kan dock byta om man säljer sin GPS). Å andra sidan är det inga jättepengar, 400 kr första gången men sen bara en hundring per år. Jag tycker den är kanonbra.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Jag har åkt med ledkartan i ett par år nu.
man får en mycket bra produkt för skitpengar (jämför pris på gps/vanliga kartor)
snabbt intjänade hundralappar tack vare minskade felkörningar.

Som Nordland skriver är den faktiskt till nytta även utanför leden då man har koll på var man är på ett helt annat sätt.

på kartmansidan finns det ett forum där man kan fråga mer specifikt hur allt funkar.

jag kan inte nog hylla Micke (och Andreas) för framtagandet av ledkartan.:clap2:
mina bäst investerade hundralappar någonsin.
 
Reactions: mrplasma

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Kan man ta delar från kartan eller vissa leder eller laddar man in allt på engång?
Kartan är uppdelad i 4 kartdelar när det gäller lederna. Men de tar så lite plats så man kan skicka in alla.
Det finns också en kartdel som innehåller alla förbudsområden/nationalparker, kan vara bra att ha för de som håller till utanför lederna. :)

Övrigt, roligt att höra positiva ord om kartan. Sånt gillar jag :)
 
Reactions: Silly Bear

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Har inte provat den själv men när jag var och körde med Mikael_N/kartman så såg man hur smidigt det var t.ex när man korsade en fjärd utan ett enda skoterspår/ledmarkering och man prickade direkt på leden när man kom in mot land, och så tog vi alla möjliga småleder utan skyltar och vi blåste på ganska raskt utan att behöva stanna och fundera.
 

jaktviggen

Välkänd medlem
22 dec 2006
232
2
18
timrå
Kartman skoterledskarta är riktigt bra
Som ovanstående skriver om man åker över en större sjö
Och blir osäker vilken vik ska jag in i då är det Bara och slå ett öga på gpsen så ser man
Man kan komma till ett helt okänt ställe som man aldrig varit förut och ändå ha full koll
Jag har åkt sedan 2012 tror jag och det är kanonbra