Hmm vad är detta för stadsbo som inte vet bättre?

Status
Stängd för vidare inlägg.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
låter som en besviken skidåkare för mig iaf.

framstår av hans artikkel vad han tycker och vad han är för nån.
det han menar är att skotrar förstör för hans och andras intressen.

men det han inte förstår är att det är många som har skoter som intresse.
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Ser ut som den klassiska naturmuppen/gnällspiken.
Dom svenska fjällen ska som vanligt finnas till ENDAST för skidåkare från nån
storstad som kommer upp 1-2 veckor varje år och SKA ha absolut tystnad.......

Är det inte bara att ta sig till nåt av dom områden som redan har förbud mot motorfordon?
Neeeeej just ja,dom kan ju inte åka skidor om dom inte har ett skoterspår att harva i...dumma mig.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Varför inte förbjuda motorbåtar, motorcyklar och bilar också?? Finns många som har det som intresse men inte nödvändigt behöver det.

"avgasstinkande bullermatta över fjällvärlden", hur länge känner man avgaslukten efter att en skoter passerat?? Jaa, inte tror jag den ligger kvar flera dagar..
 

i440xcr99

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Borlänge
Ser ut som den klassiska naturmuppen/gnällspiken.
Dom svenska fjällen ska som vanligt finnas till ENDAST för skidåkare från nån
storstad som kommer upp 1-2 veckor varje år och SKA ha absolut tystnad.......

Är det inte bara att ta sig till nåt av dom områden som redan har förbud mot motorfordon?
Neeeeej just ja,dom kan ju inte åka skidor om dom inte har ett skoterspår att harva i...dumma mig.
:laugh::laugh::laugh:
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Nä här uppe i fjällen så är det ju bara dom som åker skidor som "bestämmer":D. Har ingen lärt sig det.
Dom där nere tror att dom är kloka medans vi här uppe fullständigt skiter i vad dom säger. Det är inte så troligt att man lägger ner det här med skoteruthyrning bara för att "naturmänniskor" vill det. Särskilt när företagen gör så stora vinster när dom hyr ut skotrar.
Så den där killen får nog vänta länge.:beer:
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Nä här uppe i fjällen så är det ju bara dom som åker skidor som "bestämmer":D. Har ingen lärt sig det.
Dom där nere tror att dom är kloka medans vi här uppe fullständigt skiter i vad dom säger. Det är inte så troligt att man lägger ner det här med skoteruthyrning bara för att "naturmänniskor" vill det. Särskilt när företagen gör så stora vinster när dom hyr ut skotrar.
Så den där killen får nog vänta länge.:beer:
Viserliglien men det känns som om hans "inlägg" är ett steg mot fel riktning å de är skoterförbud, friåkning mm
 

SnowGhost

Aktiv medlem
20 nov 2007
56
0
1
Ume
Varför inte förbjuda motorbåtar, motorcyklar och bilar också?? Finns många som har det som intresse men inte nödvändigt behöver det.

"avgasstinkande bullermatta över fjällvärlden", hur länge känner man avgaslukten efter att en skoter passerat?? Jaa, inte tror jag den ligger kvar flera dagar..
Håller med! Skulle inte heller tro att det är så svårt att hitta bra ställen att åka skidor på eller få en "naturupplevelse" där inga skotrar kör.
Är det skare så kan skidåkarna åka överallt i skogen.
På skoterspår och is så får man räkna med att det kommer ngn skoter då och då.

Är väl ngn sur gammal stadsbo som står ut med biltrafiken men inte med lite skoterkörning.:hmmmm2:
 

i440xcr99

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Borlänge
Kan förstå att han behöver lite lugn och ro utan avgaser och motorljud för...

...resten av året sitter han väl i bilkö med sin stadsjeep som drar 1,7 l/mil!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Ser ut som den klassiska naturmuppen/gnällspiken.
Dom svenska fjällen ska som vanligt finnas till ENDAST för skidåkare från nån
storstad som kommer upp 1-2 veckor varje år och SKA ha absolut tystnad.......

Är det inte bara att ta sig till nåt av dom områden som redan har förbud mot motorfordon?
Neeeeej just ja,dom kan ju inte åka skidor om dom inte har ett skoterspår att harva i...dumma mig.

kan inte säga det bättre själv!
 
E

ejwbegysv

Kan dom inte reglera skidåkningen och kanalisera den till fri-skidåkningsomården där ingen vill köra koster..
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Kom att tänka på en sak. När jag är uppe på fjällen och kör så har jag aldrig sett några skidspår. Finns det dragna skidspår på något fjäll, för det är väl i dom spåren dom hör hemma. Okej att dom gnäller när skotrar kör i deras spår, det förstår jag, men när dom är på fjället och mest troligt åker med sina skidor i skoterspår, vem ger dom rätt att gnälla då.

Sen kan ju nån tipsa snubben att inte fara till dom mest populära skoterfjällen. Finns garanterat flera platser men lite ksotertrafik.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Åkte gubben till härjdalsfjällen för att åka längdskidor???
Tycker han borde åka dit för att åka skoter istället.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.