Hjälp! Problem Boondocker 800 e-tec

Erske86

Ny medlem
29 mar 2019
4
0
1
37
Bergsjö
Nån som vet .?
Den går dåligt under 6000 varv, finns inget botten drag. trycker man fullt från stilla stående så kvamnar den en sekund innan den drar iväg .så jävla störande när man är i lössnö och kör.
Har fan provat allt, nya reeds, gjort rent avgasportarna , nya temp sensorer på pipan och burken, nya stift. Borde inte vara vriatorerna om fjädern vore dålig så borde den tappa toppvarven ist, men det gör den inte.

Mvh Erik
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.363
163
63
Offerdal, Jämtland
Det kanske är reed-ventilerna. Har du problem att lägga i backen eller att den är lite svårstartad? Jag har haft de problemen nyss på en summit och jag var dum nog att köpa sno x reedventiler och jag är rädd att dessa också har gett upp efter ca 10 mil så köp inte dessa.
 

Erske86

Ny medlem
29 mar 2019
4
0
1
37
Bergsjö
Var så dum att jag köpte org. reeds.
Kunde lika gärna köpt VForce för samma peng.
Ingen annan som har nåt tips.?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.581
789
113
Kramfors
Var så dum att jag köpte org. reeds.
Kunde lika gärna köpt VForce för samma peng.
Ingen annan som har nåt tips.?
De va ett bra köp för V-force går sönder på mindre än 200 mil. Jag har inget bra förslag på felet men kolla så inte ljuddämparens ublås fått sig en smäll så de är delvist tätt.
Vilket tillslagsvarvtal har den för de svallrar om primärfjäderns skick.
Hur långt har den gått?
 

Erske86

Ny medlem
29 mar 2019
4
0
1
37
Bergsjö
Kollat utbåset, det kan vara en an anledningarna att temp sensorerna går sönder. Gått 320 mil, ska byta fjäder i veckan ser vi om det är den. Har själv tänkt i banorna, för tycker den växlar ner konstigt.
 

Erske86

Ny medlem
29 mar 2019
4
0
1
37
Bergsjö
Rev bort reedsen förra helgen igen, förresten. Va rätt mycke olja innanför. Tänkte om oljepumpen spökade. Men gjorde rent och prova direkt efter med samma resultat.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.581
789
113
Kramfors
Ok du får börja om med grundläggande sökning. Kolla först kompet på cylindrarna. Om de är ok skulle jag köra ett tag i de varvtal där den går som sopigast och slå av motorn från de läget utan att släppa gasen. Skruva sedan ur ett stift ur varje cylinder och kolla efter olikheter typ om en cylinderns stift är blötare än andra. Någon av spridarna kan ha dålig sprutbild så lämna gärna in dem för rengöring och flödeskontroll de är bra åtgärd även om den skulle gå bra och rätt billigt typ 200kr spridaren max.
Jag skulle även mäta tps givaren på gasspjället både med ohmmätning och voltmätning.
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.138
106
63
Långsökt men sitter slangen på högersida mellan luftburk och ECU på plats?

En XM jag hade började gå dåligt på låga varv efter en hård landning men det visade sig dagen efter när jag fyllde olja att det bara var den som på något vänster hade lossnat.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Nån som vet .?
Den går dåligt under 6000 varv, finns inget botten drag. trycker man fullt från stilla stående så kvamnar den en sekund innan den drar iväg .så jävla störande när man är i lössnö och kör.
Har fan provat allt, nya reeds, gjort rent avgasportarna , nya temp sensorer på pipan och burken, nya stift. Borde inte vara vriatorerna om fjädern vore dålig så borde den tappa toppvarven ist, men det gör den inte.

Mvh Erik
Utnött sekundärfjäder gör den seg i början av växlingen men bättre/bra topp.

Skulle även kolla komp.