Hjälp! Köpråd REV 600 -03a VS Snopro 440 05a

wallden_66

Medlem
8 nov 2010
26
0
1
Gävle
Hej!

Behöver lite snabb hjälp, Kan inte välja mellan Snopro 440 05a eller Rev 600 03a. Har alldrig haft ski-doo bara AC och polaris tidigare. Motorstorleken är inte så mycket som jag bryr mig om.

hört att det skall vara mycket problem med Rev chassiet, är ute efter lek och ledkörning samt hopp mm.

Kan nån väga för och nackdelar? maskinerna ligger ganska lika i pris. Vilken skoter har högts kvalitet och bäst dämpare mm ? hyrde en Rev E-tec 600 -10a i vintars och fast dämparna var spänd på max slog jag konstant igenom efter hård ledkörning.

Tacksam för snabb hjälp.

Vänligen,
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Reven lär ju va betydligt vekare i chassiet än en snopro?

Beror ju på hur hårt du tänkt köra och hur, mata dyng leder typ hopp,studs in i träd och hoppa ramp m.m. är nog sno-pro bättre val då den är robustare.
Men om det händer att ud åker ut å lite djupare snö blir nog 440 trött, och ägnar du dig mest å pumpa leder som inte bara är dynga så kräver nog rev 600 mindre service (förhoppningsvis).

Låter ju på dig som att de använder maskinen hårt och inte bryr dig om å skruva så är nog 440in bra. Däpare m.m. är såklart bättre på Snopron då de är en racer, dock kan dem ju vara väl använda.
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
hur ska skotern användas är väl stora frågan i detta? somsagt ska de hoppas och lekas bara så funkar reven utmärkt till de, ska de börja hoppas och lekas lite mer, helt enkelt använda grejorna som dom är gjord att användas så är väl 440:in lämpligare, robustare, stabilare i chassiet, men i regel oftast rätt slut körd, och kommer kräva mer underhåll, dock så myten om kolvbyte varannan helg osv behöver du inte bry dig om
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
ja det är fina skotrar, gillar själv revo chassiet, stabila och bra, inte allra mest att köra med men, en 44:as matta neddrevning och ett v-kit så duger de väl
 

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
550 = lite hästar och luftkylning.. dvs du kommer tröttna enligt min mening.. som o köra otrimmad moppe, kul första dagen när man fyllt 15..... du har kanppa hälften av hästarna i en rotax 550 jämfört med en rotax 600 eller valfri 440snurra, så tror inte den orkar speciellt mycket i lössnö och utanför leden.. jag personligen skulle hellre satsa på 440 eller 600..