Angående hjälmar:
Jag har haft en Axo på skallen dom sista elva(!) åren, varit sååå djäkla skitnöjd med den-men kom på i höstas att det "kanske" är dags att byta.
Eftersom jag skulle ut och resa och ha med mig hjälmen på flyget så resonerade jag att jag absolut skulle ha den lättaste hjälmen jag kunde hitta för att spara vikt då maxgränsen var 23kg. Ett halvkg kan vara värt mycket då...
Jag köpte således en Airoh, provade i butiken innan för att vara säker på storleken och tyckte redan då att den kanske satt lite sådär-men med tanke på hur länge jag har haft den gamla så är väl det inget att egentligen reagera på-den är ju minst sagt väl insliten.
Nu efter hela vintern måste jag säga att jag föredrar fortfarande Axohjälmen på skallen franmför Airoh! Den är helt enkelt inte lika bekväm, så är det bara.
Jag kan tyvärr inte sätta fingret på det, men den sitter inte lika bekvämt-thats it.
Sååå...jag tror att det finns risk att det måste bli ytterligare en ny hjälm till nästa år. Tro om Axo fortfarande säljs i Sverige?