Hjälmkamera?

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Nackdelen men dom är som sagt vindbruset, och att du blir ju ganska så begränsad med vinklar du kan filma från.
Sen så blir det ju lite tråkigt om glasögonen immar igen och du måste köra utan.. (typ skogskörning)
Då får du ju försöka hänga fast dom på nått vis på hjälmen.
Men få immar ju linsen lätt igen..
Så visst.. Nog är det smidigt att ha kameran i glasögonen. Men jag ser GoPron som en bättre alternativ om man lix ska lägga ut dom där pengarna.
 

rev_18

Välkänd medlem
18 apr 2007
304
0
16
östersund
[video=youtube;Rgd01qJjnR0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Rgd01qJjnR0[/video]

jag tycker det är hyffsad kvalité på filmen från Liquid image
 

skidooeverest500

Välkänd medlem
26 sept 2009
318
3
16
28
rusksele
jag provade en sån där skitkamera från jula, höljet sitter inte fast men ordnade de med skumgummi, kasst ljud och bild trots 720p, köpte sedan en gopro hd2 och blev supernöjd, kan inget om övriga kameror dock:)
 

Skurenskoter

Välkänd medlem
1 feb 2013
150
0
6
Skellefteå
[video]https://www.youtube.com/watch?v=M9xxcVVeQyM[/video]

Jula hjälmkamera, dåligt ljud.. Ställde in kameran för lågt, men okej. 500 kr för lite hobbyfilmning det tycker jag den är värd. Av mig får den 6,5/10P
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Finns det någon hjälmkamera där det faktiskt syns hur brant det är i verkligheten?
"Fisköga" som dom flesta har är ju inte optimalt då, allt ser så platt ut..
 
J

Jona$

tror på aee sd21 och ska testa den, har haft gopro 2 och 3 black innan.
 
J

Jona$

2000 för i princip allt med low light funktion. Ser helt ok ut i miljöer jag sett.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Finns det någon hjälmkamera där det faktiskt syns hur brant det är i verkligheten?
"Fisköga" som dom flesta har är ju inte optimalt då, allt ser så platt ut..
Det problemet finns ju med vilken vanlig filmkamera som helst om man tex filmar rakt emot backen och inte i "profil". Går att se bra exempel på det på alpintävlingar på TV. Ser inte alls ut att vara brant sen byter dom till en kamera som är placerad på sidan och då ser man hur det verkligen är.

Största problemet med hjälmkamera filmer är väl att de flesta verkar vara intresserade av att filma huven/skidorna på skotern. Det jag menar är att säkert 90% hade gjort bättre filmer om dom riktat upp kameran endel.