Rullarna i helixen blir fort slut på "högra sidan". Bytte dessa en gång förra säsongen och de är nästan lika sliten igen.
Beror detta enbart på en skadad helix?
Anledningen till att jag frågar det är för att en bekant hade samma problem, fast med en CF1000 av några äldre årsmodeller. Han bytte sina rullar och helix men trots det hade han onormalt slitna rullar på ganska kort tid.
Kan man montera fel eller finns det andra grunder till varför detta blir?
Går möjligen helixen tungt mot fjädern?
Har hittat på en eftermarknadshelix BLK (ny).
Denna är bra om man åker på höjder mellan 3-10000ft samt om man har installerat ett SLP avgassystem.
Så vitt jag vet skiljer sig endast gradantalet på helixarna och möjligen längderna(?).
Hur gör mig variator om jag byter till en helix för högre höjder som den BLK jag nömnt ovan? Slår den till tidigare eller senare?
Beror detta enbart på en skadad helix?
Anledningen till att jag frågar det är för att en bekant hade samma problem, fast med en CF1000 av några äldre årsmodeller. Han bytte sina rullar och helix men trots det hade han onormalt slitna rullar på ganska kort tid.
Kan man montera fel eller finns det andra grunder till varför detta blir?
Går möjligen helixen tungt mot fjädern?
Har hittat på en eftermarknadshelix BLK (ny).
Denna är bra om man åker på höjder mellan 3-10000ft samt om man har installerat ett SLP avgassystem.
Så vitt jag vet skiljer sig endast gradantalet på helixarna och möjligen längderna(?).
Hur gör mig variator om jag byter till en helix för högre höjder som den BLK jag nömnt ovan? Slår den till tidigare eller senare?