Har vi verkligen så dåligt rykte?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Löjligt lite att skriva om i tidningen om man uttrycker sig så jäkla dåligt!

Skittidning!

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Skit artikel! Sen tog dom ju en väldigt passande bild...

...eller gjorde dom?

B

Biosteel

förstår inte varför alla ska klaga och tycka illa om just skoter åkare?

vill inte skapa en debatt men det blir inte bättre med alla slutburkar som kommer heller för den delen.. nog less på alla förbud som kommer:cool:

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
vill inte skapa en debatt men det blir inte bättre med alla slutburkar som kommer heller för den delen.. nog less på alla förbud som kommer:cool:
Samt den inställning många har, bland annat på skoterforumen, tyvärr även på detta, till skidåkare och fotgängare som dom möter ute på skoterleden.
Har själv aldrig träffat någon stav viftande skidåkare på mina skoterturer.
Och skulle jag göra det, så inte skulle jag bryta av stavar och skidor på skidåkaren i vart fall. Men givetvis så skulle man stanna och fråga vad man gjort som föranleder reaktionen

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
säger det simpelt: Tidningarna kan dra långt åt helvete
Säger det simpelt: en del av skoteråkarna ställer till ett helvete för sin omgivning! Kanske vi borde ta itu med rötäggen bland oss i stället för att skylla på tidningar, skidåkare med flera?

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
vetefan vad man ska tycka. är på tok för många som fyllestyr. Träffade en senast i helgen som knallade på efter väg. Vi åkte bil och tog regnr på skotern å de. Ett par km längre ner knallande han på. Stenfull. Skjutsade hem han å han luktade bränvinn så inåthelvete. Han kallade oss för dom snällaste trevliga pojkarna å att det var skoterns fel att han krachat den i stolpen. Vi ringde polisen efteråt men vetetusan om det leds nånstans. Mer kontroll av nykterhet och förarbevis är bara bra på leden.

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
vetefan vad man ska tycka. är på tok för många som fyllestyr. Träffade en senast i helgen som knallade på efter väg. Vi åkte bil och tog regnr på skotern å de. Ett par km längre ner knallande han på. Stenfull. Skjutsade hem han å han luktade bränvinn så inåthelvete. Han kallade oss för dom snällaste trevliga pojkarna å att det var skoterns fel att han krachat den i stolpen. Vi ringde polisen efteråt men vetetusan om det leds nånstans. Mer kontroll av nykterhet och förarbevis är bara bra på leden.
Fint gjort av de snälla pojkarna! =)

Men det är sant att de borde göras mer kontroller (finns ju dock inga resurser som vanligt ?).
Men det är ju upp till var och en att ta lite ***** ansvar, det är ju tragiskt att folk ska passa på att supa till och köra då dom vet att det inte finns poliser och dyl. i närheten.

Det tar en ***** lång tid att bygga upp ett förtroende, (nu syftar jag på vanligtvis griniga pensionärer ,skidåkare, fotgängare och dyl.) och går mycket snabbt att rasera det...

Tråkigt när många är ordentliga efter leden och vissa kör som tokas...