Har du hjälm när du kör skoter?

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
RE: skumt

Sälvklart använder jag hjälm det är ju varmt och skönt.
Säkerheten före allt!!!
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
RE: skumt

ja det är ju bland det självklaraste som finns....det blir ju så ##### kallt annars och så är det ju säkrast
 
R

Robin

Självklart, ser ju förjävligt ut med mössa enligt mig, om man inte är touring glidare eller bredbands arbetare ;D

//Robin
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
hjälmen har rädda mig en gång så den nya komer sitta på även om det bara är en kort tur....... enda gången man kör utan kruka är när man komer ur garaget och ska dra en sväng på lägdan för att lystna på tändningen.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Hjäm på motordriva fordon är en självklarhet tycker jag :p
Hehe på öppna fordon kanske vet inte om jag sitter med hjäl i bilen på väg till jobbet :D

Nä skämt å sido givetvis har man hjälm om man inte är ngn touring åkare ala 10km/t snittare eller drar ved med sina goa dubbelbandare :cool: då kan jag förstå om chaffören inte har hjälm..
 

Jappower

Välkänd medlem
20 sept 2006
238
0
16
Söderhamn
dom som har lite vett innan för pannbenet kör med hjälm!!

sen finns det ju dom dära "Tuffa" grabbarna som kör utan.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Har börjat använda hjälm den här sässongen. köpte en i sommras när jag skaffade moppe så jag använder den nu. har kört utan innan men nu när ja köpt egen skoter med lite mer krut under huven så kör med hjälm. båda skönt för öronen och så fryser man inte :)
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Sedan så bör man tänka på att pasageraren ska ha en integralhjälm eller en med båge för käken.

Fråga min polare vad som hände då han nickade hjälmen på förare efter en hård hängdriva...... knäckt näsben :)
 

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
hjälmen är lika självklart som bälte i bilen samt att jag kör nästan alltid med ryggskydd.