Höj & Sänkbar styrhöjare ?

Danan

Aktiv medlem
13 sept 2007
82
0
6
Väröbacka
Det undrade jag med så jag mailade och frågade och fick det här svaret.

på de där är det ca 10cm höjning. det kommer en annan modell snart
som höjer ca 14-15, men den här räcker länge om man inte är 3 meter lång.


mvh /www.bworks.se
 

Danan

Aktiv medlem
13 sept 2007
82
0
6
Väröbacka
Jag vet inte jag funderar på att köpa den som är 15cm när/om den kommer.
Jag vill också gärna höra vad ni andra tycker om den styrhöjaren.
 

hardinth

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Gävle
Om man skulle ta en sådan där från bworks.se, tex den som höjer upp till 10cm (från 0 cm upp till 10cm??)och man först monterar en fast som är kanske 8 cm, då borde man kunna justera mellan ca 9 - 19 cm, det skulle ju vara helrätt...

Tror ni det skulle fungera? Skulle ju bli en rätt billig och helrätt lösning!

//Thomas
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
har köpt en sådan nu!... man kan inte höjja från 2-10 där förstår ja inte hur dom tänkt, min går att höjja ca 4,5-10 cc mått...

Jag ska ha en fast höjjare på 5cm sedan styrhöjarn 4-10cm fatbaradapter 2,5 cm sedan fatbarstyre som är ca 5cm högre så det kommer bli 12,5-18,5cm..

så jag tror nog att det kommer fungera bra...
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
aa den finns på racesupport oxå, och några andra längder... men är så himmlars dyr, men rejält byggd.

Kan ju säga att ja var lite skeptisk till baboon´s höjjare i början men nu när jag har den hemma så verkar den toppen ska kanske pröva den till helgen:D jag skar ut en plåt bit som va 12cm och borrade 8 hål som passa styrfästet på lynx och efter som vinkel på g-typen är ganska lodrät har jag den där och då kan ja justera den 6cm på plåtbiten och 5,5 på höjjarn osså är fatbar styret 5 cm högre än org så det blir altså 16,5 högre på högsta och på lägsta ca 5 cm högre på lägsta;P

dock måste jag ju skruva lös 4a skruvar med muttrar för att justera den på biten jag gjorde men det är det värt då man vill å det tror jag att jag kommer göra några gånger..