högdyna eller slutburk?

hanssoooon

Medlem
12 mar 2013
30
0
1
uppsala
tjena har en m7 -05 kan inte riktigt bestämma mig ifall jag ska köpa en högre dyna eller köpa slutburk, hur mycket skönare blir de med en högre dyna? :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Köp inte en slutburk för då förstör du maskinen och jag kommer hata dig.

Köp högre dyna, blir en ny maskin.

Men köp INTE boss dynan från M8/crossfire 2009, den suger.

Köp 2010ans std dyna,
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Om det nu inte är skrivit i sten vad du ska köpa eller redan har ett par bättre skidor tror jag du skulle få ut mest körglädje/krona i ett par nya skidor :).

Annars skulle jag köpt dynan. Slutburk är bara för dom som inte orkar burka åt vänster.
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Har -10 dyna på min -05 och jag skulle inte vilja ha den låga!
Valet är enkelt, slutburken är meningslös.
Om du vill spara vikt är det bättre att strunta i chipsen på helgerna och gå på toa innan du åker ;)

Mvh Erland
 

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Bytte till Bossdyna på min CF7, tyckte det blev mycket bättre körställning och originaldynan var alldeles för mjuk, bottnade vid minsta lilla hoppande.

Sen kan jag starkt rekommendera SLP-skidor, du får en helt ny skoter med högre dyna samt nya skidor!
 
Last edited:

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Har -10 dyna på min -05 och jag skulle inte vilja ha den låga!
Valet är enkelt, slutburken är meningslös.
Om du vill spara vikt är det bättre att strunta i chipsen på helgerna och gå på toa innan du åker ;)
Mvh Erland
Det har ju dock motsatt effekt då ju man får mindre att bryta omkring en "tyngre" skoter med? ;)

Men satsa på dynan, dels höjer det körbarheten, du slipper bli hatad av K-len (+ ett gäng till) samt att du kan få lite bättre pengar för den när du säljer den. =) Slutburk är det nog ingen människa som betalar extra för..