HÖGA TOMGÅNGSVARV 800 rev-04

FJÄLLS_ÄNGELS

Aktiv medlem
8 mar 2009
84
0
6
Vad är fel ? när jag ligger och kör och slår av gasen helt och stannar tar det en stund innan vartalet går ned till normalt.
jag bytte förgasargummi som var helt slut men använder de gammla redkorgarna någon som vet om man ska limma dom REDKORGARNA ??. jag använde locktite silicon.
jag ändrade om variator spänningen den står på nr 3

FJÄLLS_ÄNGELS

Aktiv medlem
8 mar 2009
84
0
6
Nja, har du laget och kört på höga varv ett tag så brukar de ta nån sek innan skotern går ner till normal tomgång..
Tja ! OK men den ligger kvar på 2,5- 3000v/m i minst 10 sek sedan blir den normal 1,800V/m kan det vara att Va remmen är för spänd ??

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Väldigt vanligt problem med serie 3 motorerna.. Dutta på choken så går den ner direkt.

FJÄLLS_ÄNGELS

Aktiv medlem
8 mar 2009
84
0
6
Ja, men 10 sek lät nästan länge..

Har du testat spruta startgas kring insuget ? du kanske inte har fått de tätt ? :hmmmm:
Jo jag testade spruta startgas men den reagerade då inte det kan ju vara redkorgarna som flyttar sej :hmmmm2: efter jag bytte gummina....
Men det verkar kanske vara ett problem just på dom motorerna ja inte vet jag....

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Jo jag testade spruta startgas men den reagerade då inte det kan ju vara redkorgarna som flyttar sej :hmmmm2: efter jag bytte gummina....
Men det verkar kanske vara ett problem just på dom motorerna ja inte vet jag....

Ja, den brukar stanna kvar ett tag men jag tyckte de lät länge..

Men men, lyssna på IamFredrik, han brukar ha kloka svar fast han e från gve.. :argh:

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Just dedär är nog de klassiska flat side syndromet =)

jockegubben ber om det... om jag har vägarna förbi harads och ser en 600 XP så ska jag spraya den grön =))