Gumball 3000

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Bra fråga ang. bensin. :D Måste ju gå och ringa någonstans o höra..

Skulle varit nice om det fanns en stuga eller liknande på halva vägen också :)

Men 20mil är ju ingen match alls..
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Nä jag känner att det kan bli en bra uppvärmning och en fin provomgång om det finns intresse osv. Här är några killar som kanske är sugna att vara med och kanske vet lite om fjällen där uppe? ;) www.geddnecks.com finns även filmer och bilder från fjällen där uppe, mkt trevligt skoter ställe =)
 

googlese

Medlem
10 jan 2005
24
0
1
Örnsköldsvik
Asså snääääälla, arrangera för helvete ingenting sånt här!

Skoteråkningen har redan grymt kasst rykte, vårdslöshet och lever om å allting, så att arrangera nånting sånt här skulle bara förstöra ännu mera!

Men skulle det göras lagligt, dvs. stängas av leder och liknande, kontakta polis och sånt, så vore det ju grymt skoj! Men det blir ju en helt annan sak då!

Ingen som håller med?
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
googlese skrev:
Asså snääääälla, arrangera för helvete ingenting sånt här!

Skoteråkningen har redan grymt kasst rykte, vårdslöshet och lever om å allting, så att arrangera nånting sånt här skulle bara förstöra ännu mera!

Men skulle det göras lagligt, dvs. stängas av leder och liknande, kontakta polis och sånt, så vore det ju grymt skoj! Men det blir ju en helt annan sak då!

Ingen som håller med?
Om du kan fixxa så dom stänger av lederna så fine då är jag på, men det tror jag verkligen inte dom kommer göra, och hur konstigt det än låter så är det inte så många som åker skoter på lederna vi snackar om. sen så tror jag faktiskt att tanken är inte att rejsa och komma fram först på en dag, utan mer som en skotersafari med lite bättre tempo :)
 

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Hmm, synd .. kanske är större chans o hitta mackar och civilisation där tänkte jag... :D
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
daniels skrev:
Hmm, synd .. kanske är större chans o hitta mackar och civilisation där tänkte jag... :D
Så sant så, men nån annan som var intresserad av den här resan (40 stycken har ju visat intresse) nån borde ju ha lite koll på något annat ställe i jämtland härjedalen som man kan köra i?
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag bor i Rossön 17mil ca från Gäddede, och jag vet av fler här som säkert skulle va på om det blev ett Snowball, Skule ju kunna köra Gäddede-Borgafjäll-Tåsjö-Strömsund-Gäddede...
 
E

Ej medlem/Inloggad

Jag är på!

I Snowmobile nr 3 (2003) har dom ett reportage som heter 4takt safari, där kör 3 pers 45mil på 3 dagar. Det tycker jag är en lagom tur ( i början iallafall), det är ju bara att ta reda på vilken rutt dom tog och köra den. Kan dom kan vi! Och det ska ju inte vara helt lätt att hitta heller utan man ska kunna köra fel.



/Andreas aka Thenewguy från zatzy.
 

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Ej medlem/Inloggad skrev:
Och det ska ju inte vara helt lätt att hitta heller utan man ska kunna köra fel.



/Andreas aka Thenewguy från zatzy.
Jag tappar helst inte bort mig iaf :D
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Har vi fler alternativ till olika slingor som vi kan köra? Åre som sagt var känns lite mer bebott än Gäddede så det kanske är lättare att lägga slingan förbi 2-3 mackar? =)