Grymt besviken på Folksam

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Råkade träffa en stubbe med min Renegade 800 -05:a på min första resa för året för ett par veckor sedan, trodde först att det bara var att byta undre A-armen men vid närmare syning så tyckte jag inte det såg så bra ut med chassiet och mkt riktigt så var det inlösen som gällde.
Först och främst så så tog det 2 veckor att faxet från verkstaden att hitta rätt person och jag blev kopplad till varenda stad mellan Gävle o Luleå för att få nån ordning på det och idag då vi skulle komma överrens om ett belopp ville jag bara grina, nu talar vi om min pärla som var totalgenomgången med nya kolvar, smörjda ramlager, renoverade dämpare m.m och c:a 600 mil på mätaren, då bjöd de 55k för den och jag har då knappt sett nån under 65k i vinter men de sa att alla handlare som han varit i kontakt med sagt 55000, jag skulle vilja se vart man kan hitta en sån skoter för 55k jag köper direkt. De sa att mina prisupgifter som jag ang var fantasipriser (65k)
Lyckades till slut förhandla upp det till 62 under väldigt högjudda former men som det ser ut nu lär jag nog inte hitta nån ersättningsskoter för de pengarna de närmaste veckorna.
Undrar även vad ni som sålt respektive köpt fått ge för era i vinter för det kanske är jag som är ute o cyklar

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
62.000:- för en -05a är inte så dåligt det. Kompisen skulle köpa en Renegade 600 -05 i Kalix hos ÅF för 56-58.000:-. Visst Ski-doo har ett högt andra handsvärde( -03 Rev 800 för 50.000:- :S ) men du ska nog vara glad för dina 62.000:-.

Får se vad jag får för min F6 -06 som blev stulen här för en månad sen. Jag har dock Trygg Hansa men dom verkar vara riktigt bra. Har iaf fått den uppfattningen när man har pratat med dom under tidens gång.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Tycker du ska vara nöjd med 62k. För 65k verkar du ju få en 1000 -07 tom, iofs är dom nog lite svårsålda. Samtidigt var 55k för lite men dom ska väl alltid försöka om det är någon helt okunnig. Och att smälla en skoter och få ut den på försäkringen har jag aldrig hört varit ett bra sätt att tjäna pengar på iaf. Så jag tycker du ska vara nöjd och leta nytt.
Sen att du fixat till din skoter osv är bara synd, för det skiter försäkringsbolagen i, tyvärr. För att jämföra mot bil så har du fälgar för över 20.000:- på en 740 du smäller så kommer dom nog bara skratta, men vem skulle ha det :whistle:

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
jo jag vet att det inte är såå däligt, bra mkt mer än vad jag gav för den förra året men problemet kvarstår om jag vill ha en likadan med samma skick måste jag ut med mer pga bristen på just renegade 6-800 och 1000 kubikarna stär bra mkt lägre och skulle jag vilja ha en sån hade det bara varit att handla för de finns det gott om

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
och nu såg jag att den enda 800 -05 som fanns på blocket som de ville ha 70k för oprutbart enligt firman är borta så nu finns ingen att tillgå

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.401
1.202
113
Stora Blåsjön
Är det folksams fel att ingen vill sälja sin renegade 800 och att du kör in i en stubbe? Tycker du ska vara mycket nöjd att du fick 62 för den alltså mer än du köpte den för. Och det du kostat på den anser jag vara rent underhåll.
Du ska vara glad att du undkom utan skador själv, vissa har det gått riktigt illa för :cry:

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.279
125
63
51
Orsa
Är det folksams fel att ingen vill sälja sin renegade 800 och att du kör in i en stubbe? Tycker du ska vara mycket nöjd att du fick 62 för den alltså mer än du köpte den för. Och det du kostat på den anser jag vara rent underhåll.
Du ska vara glad att du undkom utan skador själv, vissa har det gått riktigt illa för :cry:
X2 :thumb:

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
jag förstår att det verkar lite gnälligt men jag inser väl bara att säsongen rinner iväg för mig då det inte finns några intressanta objekt till salu, och för de du tänker på R.I.P

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Menar du att det endast är Renegade 800 av 2005 års modell du är intresserad av?? Kanske vidga vyerna, finns massa fina för 60-65k.

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Menar du att det endast är Renegade 800 av 2005 års modell du är intresserad av?? Kanske vidga vyerna, finns massa fina för 60-65k.
har faktiskt börjat snegla på annat men då jag har komplett dubbeldyna (klick) liggandes och jag va grymt nöjd med den så vill jag ha en renegade igen men helst en 06-07, nån som vill sälja sin?

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. skulle du få 62,000:- efter du betalt självrisken?
hur hög var självrisken?
vad har du i total årspremie?

jag köpte min 05 för 69,000 för 3år sen, så 62,000:- nu tycker jag verkar fint, om man inte tänker så mkt på ditt jobb du lagt ner på att underhålla den..
som de säger, de e inge man tjänar på allt som oftast ifall olyckan är framme...

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
45
Umeå/Boden
Du ska nog skratta dig lycklig att du fick 62

Tycker deras utgångsbedömning lät mer än rimlig, jag köpte min 06 rmk iår för 50k och lillebrorsan köpte sin summit 1000 inför förra säsongen för 52 och den är mkt bra skick

Devve

Medlem
23 jan 2010
8
0
1
Västerbotten
har faktiskt börjat snegla på annat men då jag har komplett dubbeldyna (klick) liggandes och jag va grymt nöjd med den så vill jag ha en renegade igen men helst en 06-07, nån som vill sälja sin?

Du måste vara nöjd med 62k för skotern, jag var och köpte en Renegade 600 sdi x -06 igår för 65k, endast 70mil på mätaren och inte en repa på skotern. Toppskick

Så du borde jubla och göra volter över att Folksam var så snälla :cheesy:

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
62 är riktigt bra! Det ska du vara nöjd med!

Sålde min Rev 800 -05 med totalt renoverad motor, slp skidor, dynamoe v-kitt, neddrevad, 440 dyna, fatbarstyre mini bend, NY 44mm matta m.m för 54 i november!
Den hade gått 540 mil.

Så 62 måste du vara sjukt nöjd med!

4

426H

Säger som alla andra att du fick nog bra betalt från försäkringsbolaget. Men det verkar inte lätt att få tag i beg maskiner just nu.

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Du måste vara nöjd med 62k för skotern, jag var och köpte en Renegade 600 sdi x -06 igår för 65k, endast 70mil på mätaren och inte en repa på skotern. Toppskick

Så du borde jubla och göra volter över att Folksam var så snälla :cheesy:
jo jag såg den det är bara att gratulera till köpet, såna fynd dyker inte upp hur som helst om de milen stämmer. Kan garantera att jag varit med i budgivningen om jag hunnit fått pengarna. Sen att jag ska jubla vet jag inte om jag kan hålla med om

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Enligt mig så var 55 inte alls så tokigt. Jag hade varit väldigt nöjd med det, men tanke på vad försäkringsbolag brukar erbjuda vid inlösen.
Läste precis på ett annat forum om en m1000 -08 som han skulle få 52 k för...

Inte ligger -05ans Renegade i 65-70 tusen-kronors-klassen ? :eek:
Enligt mig bör du kunna hitta en för max 55 k.

Devve

Medlem
23 jan 2010
8
0
1
Västerbotten
jo jag såg den det är bara att gratulera till köpet, såna fynd dyker inte upp hur som helst om de milen stämmer. Kan garantera att jag varit med i budgivningen om jag hunnit fått pengarna. Sen att jag ska jubla vet jag inte om jag kan hålla med om
Tackar Tackar, Tur för mig att du inte hunnit fått pengarna än :becky:

Är väldigt sällsynta med så lågt miltal, killen hade kört den en helg per år i sälen..

Har synat skotern från topp till tå och det enda som jag kommer fram till är att milen stämmer :) 50mila service på måndag :eyebrows:

Vanhaniemi

Medlem
9 jan 2010
8
0
1
Luleå
62, då kan jag smälla min summit 600 -05 och tjäna 12k på vad jag köpte den för, -2500 för självrisken. dessutom behålla dubbeldynan och orignalkapell och packväska som kanske uppgår till 2500 på blokket.
Du ska vara mer än nöjd.