glykol ur ena cylindern??

perkan26

Medlem
26 mar 2007
10
0
1
gällivare
Finns det någon som kan lösa mitt problem?

Har en ski-doo summit 600 04, har just bytt kolvar på den och cylinderfotspackning. när jag höll på med det sista finliret upptäckte jag att det var lite fuktigt i grenröret (glykol) tänkte inte så mkt mer på det å satt ihop avgasystemet. När jag sen drog i gång skotern lät den för djävligt (dålig tomgång och ett knackande ljud ibland) kollade tändstiften och ena var mkt blött och när jag drog utan stift, tryckte det upp glykol från den ena cylindern. så min "gissning" är att det skumma motorljudet och tomgången berodde på att den gick på en cylinder. eller är jag fel ute?

-jag har dragit med momentnyckel cyl 3.9 topp 2.9

vad kan problemet vara någon som vet?? (packing trasig etc??)

/glad amatör

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Den gick nog på en celynder ! och troligtvis har du en läcka nånstanns , kanske toppen ? så det läcker in glykol i ena celyndern .. tömde du motorn på glykolen innan du monterade bort celyndrarna? annars kan det ju ha smitit in lite glykol då.

perkan26

Medlem
26 mar 2007
10
0
1
gällivare
jo mkt riktigt det var ena o-ringen. tydligen hade jag satt den lite snett, dock kan jag ej förstå hur detta gick till pga att jag tyckte jag var så noggrann. fick dock höra av en ski-doo återförsäljare att det ibland kommer maskiner direkt från fabriken med detta fel, så tydligen ska det ju gå å sätta o-ringen lite fel ;)

tack för era svar