"GLS" , The one and only...

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Tack Beasten, man ska lära sej något nytt varje dag =) Du råkar inte veta någon matta som passar, gissar på att man antagligen måste byta "hjul" i boggien för att det ska gå?
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
nä....förläng skenorna bara så du kan sätta¨på en vanlig 345cm lång matta.....vanlig 38cm bred med 2.52" delning, läs HELA den här tråden...finns mycket bra att veta saker om nästan allt som har med GLS modellerna att göra
 

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Precis håller med om att läsa tråden. Exakt detta hade en annan fått svar på några kommentarer tidigare ! ;):)
 
Last edited:

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Tack så mkt Beasten, Och jag HAR läst tråden, men de va förra året eller i början av detta år. Så mkt nytt har kommit in, men jag hade verkligen inte ork att läsa allt jag redan läst för att komma fram dit där jag slutade i våras, Men tji fick man (stavning?) kanske man ska spendera någon kväll med att gå igenom allt igen då det antagligen behövs å då man inte vill få smäll på fingrarna av forumets medlemar :) och Tack igen..:)

Mvh Micke
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Såg nu på den länk som "2Stroke" länkade att 3300 boggien är 400mm bred? :O Vilken matta har 400 som bredd?

Mvh Micke
Alla GLS har 40 cm bred matta oberoende av årsmodell.

Det passar rakt på med en 38 cm bred matta med 2,52" pitch/delning om du har nyare drivhjul än 1990-->

Boggin passar även om mattan är 38 cm bred.
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Okejj, tack så mkt =)) Som alltid bra svar av dej (säjer inte att dom andra var dåliga, dom var mkt bra dom md) Som vanligt rensar du huvet på mej, så man slipper fundera ngt mer =)

OCH kom ihåg, nu när vintern närmar sej med storm steg kanske det är dags att säja till er "GLS killar och tjejer" att vi eller iallafall JAG vill se Många bilder på era vidunder, så man har något att se då man sitter hemma i värmen å väntar på helg så man kan få ut och glida :D
 
Last edited:

albin_

Medlem
11 jan 2009
10
0
1
Skogen
Tjenare, jag undrar om boggin och buken ifrån en gls3300 passar 3500:an? :) Ursäkta om man bara hoppar på tråden och frågar, men är lite bråttom :D

:ciao:
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Ja du, undrar faktist samma sak, ska flytta bukplasten fårn min 33a till min 35a i helgen :) om du kan vänta så pass länge? men de kanske är riktigt brottom? ;)
 

albin_

Medlem
11 jan 2009
10
0
1
Skogen
Okej ^^, har du flyttat ? =) jag har iaf bett killen skicka sakerna med buss gods. Så får se när de kommer. Ska börja direkt när jag har fått boggin,mattan osv=)
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Nope, har inte flyttat, kom massa i vägen, som boggie byte osv, och undrar IGEN om ngn har en skiss på boggiefölängningar, och om inte kan ngn vänlig själ ta kort?! Behöver verkligen!!

Tack på förhand!
 

elonhedl

Ny medlem
2 nov 2009
2
0
1
knaften 108
1, för tung skoter och för kort matta å för lite kamm.

2, perfekt duger hur bra som helst.

3, för lång å för tung du kommer att bryta skotern
 
D

Daweasel

Hej Vänner! Då var det dags för en ny GLS säsong!
En ändring jag skulle vilja göra i år är en ny slutburk då den jag har på lever om för mycket för min smak... Få se vad jag hittar.
2-Stroke: Behöver jag bestycka om förgasarna om jag sätter på något mer dämpat? Sen skulle nog ett par nya plastskidor sitta som en smäck när jag tänker efter.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Hej Vänner! Då var det dags för en ny GLS säsong!
En ändring jag skulle vilja göra i år är en ny slutburk då den jag har på lever om för mycket för min smak... Få se vad jag hittar.
2-Stroke: Behöver jag bestycka om förgasarna om jag sätter på något mer dämpat? Sen skulle nog ett par nya plastskidor sitta som en smäck när jag tänker efter.
Tjena...
2stroke har pga diverse meningsskiljaktigheter med ledningen fått lämna detta forum. Om du absolut behöver honom, så får du söka på andra forum,

Men som tur är så finns det ju fler kloka huvuden här! (Inte nödvändigtvis jag...:shocked:)

Om du byter mot en annan slutburk MED ANNAT MOTTRYCK, så kan det absolut påverka bestyckning, effektregistrets utseende, max-effekt samt bränsleförbrukning.

Så jag kan säga att: Ja, du kan behöva ändra bestyckning på högfart.
Håll ordentlig koll på färgen på tändstiften före och framförallt efter bytet, så att dom inte blir grå-vita. Dom ska vara ljusbrun som Oboy-pulver efter en låång fullgasrepa.

Vad funderar du på att sätta dit för burk?
 
Senast redigerad av en moderator:

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
En snabb fråga här då jag inte har så mkt tid på mej..Hur höga kammar går i på en ORGINAL 35:a? :)

Tacksam för svar!!