Garmin Friluftskartan

  • Trådskapare Deleted member 9532
  • Startdatum
D

Deleted member 9532

Finns det något ställe där man kan få tag i områdena för billigare än 1000:-/st.

Är i stort behov av dem, men det känns som det är för dyrt.:confused:
 
D

Deleted member 9532

Det är ju så störande att ligga mellan gränserna så att man behöver 3-4st områden:bawling:
 
4

426H

Jo, det är väl kartorna garmin tjänar mest pengar på. Jag har gps i min mobil. Då finns det gott om gratisprogram och kartor att tanka ner.
 

ankaon1

Välkänd medlem
5 jan 2006
681
8
18
57
Luleå
arcticcat.forum24.se
Gamla friluftskartan var uppdelad i 10 st områden.

Om man köper Fri PRO, så är Sverige uppdelat i följande 4 regioner och kostar ca 1500:- styck.

Götaland
Västra Götalands län
Östergötlands län
Gotlands län
Hallands län
Jönköpings län
Kalmar län
Kronobergs län
Skåne län
Blekinge län

Mellersta & Södra Norrland
Jämtlands län
Västernorrlands län
Gävleborgs län

Norra Norrland
Norrbottens län
Västerbottens län

Svealand
Dalarnas län
Värmlands län
Uppsala län
Västmanlands län
Örebro län
Stockholms län
Södermanlands län
 
4

426H

Hur är friluftskartan pro jämfört med lantmäteriets terrängkarta/fjällkarta?
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Bumpar med ett problem; jag får inte upp Friuftskartan på MapSource, kan alltså inte se kartan på datorn, nån vänlig själ som kan tipsa eller hjälpa?

Nüvi 500, Friluft på minneskort, Mapsource Trip & Waypoint Manager 4.00.

Det ända jag kan hitta på nätet är att Skoterkartan och Frilufts inte går att se samtidigt, men inget om mitt problem
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Gå in på forumet på kartman.se så kommer du få kvalificerad hjälp av kunnigt folk inom gps världen =)
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Lusläste forumet, men inget om mitt problem vad jag kunde se, kan ha missat det, men jag slängde iväg ett mail så får vi se.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
egentligen inte men om man har ledkartan framme och gör en rutt genom alla leder eller dom man vill se så syns dom när man växlar till frilufts.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
I Fugawi 4.5 an man se Grönakartan (lantmäteriets karta) och skoterleds kartan samtidigt!
Jag har testat Fugawi och Garminkartor men jag tycker det fungerar mycket dåligt. Delar av garminkartan försvinner i någon form av mönster hela tiden, oavsett vilken karta jag väljer.

Har du det problemet eller känner till varför?