Går på en cylinder...

birdr

Medlem
21 dec 2007
22
0
1
Tjenare alla skoterfantaster!

Jag har en Arctic Cat SnoPro - 01 som jag snart kapar på mitten om jag inte får den att gå som den ska.

Nu till problemet: När jag ska iväg från tomgångsvarv och trycker stumt så går den från att gå på båda till att endast gå på ena cylindern i ca. 5 meter tills jag kommit upp i varv för då tänder den till och går på båda. När jag sedan stannar och låter den gå ner på tomgång och gör om samma sak händer det exakt likadant. Men om jag från tomgångsvarv varvar upp han precis under inslagsvarv i ca. 4 sekunder och trycker fullt så går den på båda.

Vi har bytt tändhattar, tändstift, tändkablar, rengjort gasarna, hela bränslesystemet har nya slangar och vi har rengjort tanken.

När man väl kommit iväg med härket går den hur bra som helst!!!

Är det någon som vart med om detta eller har någon aning om vad detta kan bero på så var gärna vänlig och svara!
 

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
Den kan tjuva luft nånstans eller så är trottlarna ojämt ställda. Min gick på en på låga varv och då hade vevaxeln vridit sig. Dåliga reedventiler kanske..
 

birdr

Medlem
21 dec 2007
22
0
1
Ska se över dedära med tjuvluft osv här någon dag då tid och ork finns men finns det något sätt att kolla ventilerna utan att köpa nya och byta!?
 

labanskalle

Välkänd medlem
7 feb 2007
356
0
16
Dom ska ta tätt mot reedkorgen. Är det nån liten glepa så kan du snåla och bara vända på dom :)
 

birdr

Medlem
21 dec 2007
22
0
1
Hehe tack så mycket... ska kika på det där nu i veckan så får vi se! =)
 

birdr

Medlem
21 dec 2007
22
0
1
Var ingenting av de du trodde... vi kollade även om en apv-ventil hade hängt sig i det övre läget men icket de heller..... så jag får väll ta och såga av den eller något... =/=/
 

birdr

Medlem
21 dec 2007
22
0
1
Nu hittade vi cylinderfelet!!!! :D:D:D Det var ena nålen som satt MYCKET lösare/glappare än den andre. Men nu har vi lite andra funderingar... Den är mycket trött från tomgångsvarven upp till inslagsvarven även fast det inte är något motstånd som påverkar? Någon som vet vad det kan vara? =)=)